عرضه‌کنندگان مقاطع سی‌آی اس در شمال دریای سیاه و اروپا قیمت‌ها را بالا برده‌اند و در سایر مناطق هنوز موفق به اعمال افزایش قیمت نشده‌اند. بدون شک افزایش قیمت قراضه و محصولات نیمه تمام و همچنین این مساله که عرضه‌کنندگان منطقه به ویژه ترکیه نیز سیاست مشابهی اتخاذ کرده‌اند، دلایل کافی برای افزایش قیمت است.

بازرگانان ترک میلگرد و مفتول خود را ۶۳۰ تا ۶۴۰ دلار فوب و ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار فوب پیشنهاد داده‌اند و قصد دارند ۵ تا ۱۰ دلار دیگر بر قیمت‌ها بیفزایند.

آرسلورمیتال تصمیم گرفته کمی ‌استراحت کند و تنها معاملاتی در اوایل دسامبر داشته است. به ویژه میلگرد و مفتول این کارخانه به سوریه ۶۰۰ تا ۶۰۵ دلار فوب و ۶۱۰ تا ۶۲۰ دلار و به عراقی‌ها ۶۱۵ تا ۶۲۵ دلار فوب عرضه شده است.

از طرفی متینوست قیمت ژانویه مفتول خود را به خریداران خاورمیانه ۵ تا ۱۰ دلار بالا برده و به ۶۲۰ تا ۶۲۵ دلار فوب رسانده و معاملاتی در این سطح قیمت بسته شده است. احتمالا تا چند روز آینده قیمت‌ها ۱۰ دلار دیگر بالا می‌رود.

در بنادر دریای خزر میزان تقاضا تنها رشدی جزئی داشته است. در حالی که فولادسازان روس هنوز مفتول را بالاتر از ۶۲۵ دلار فوب عرضه نمی‌کنند.

در بنادر خاوردور تغییر چندانی مشاهده نشده است. هنوز قیمت پیشنهادی مفتول روسیه ۶۰۵ تا ۶۱۰ دلار فوب است. کارخانه اوراز محصول ژانویه خود را تقریبا پیش‌فروش نموده و قیمت‌های فوریه هنوز اعلام نشده است.

در بازار اروپا، متینوست مفتول تولید ژانویه را به رومانی ۶۳۵ دلار دی‌ای پی (تحویل در محل تعیین شده) عرضه نموده که ۳۰ دلار نسبت به یک ماه قبل رشد داشته است. میلگرد ژانویه آرسلورمیتال ۵۵ تا ۶۰ یورو بالا رفته ۴۸۵ یورو هر تن دی‌ای پی به اروپایی‌ها پیشنهاد شده است. با توجه به نوسانات نرخ ارز، این قیمت‌ها به دلار ۵۱ تا ۵۸ دلار بالا رفته ۶۴۰ دلار می‌باشد و مفتول این تولیدکننده ۵۵ تا ۶۵ یورو ( ۵۰ تا ۶۴ دلار ) رشد داشته و به ۴۹۵ یورو معادل ۶۵۳ دلار دی‌ای پی رسیده است.