مرکز خدمات فولاد ایران- توکیو استیل روز دوشنبه قیمت خرید قراضه را ۱۲ دلار دیگر بالا برد که سومین افزایش قیمت این کارخانه در ماه اخیر محسوب می‌شود. تجار قراضه عرضه را کاهش داده‌اند چون در انتظارند قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد از این رو حجم تحویل قراضه به کارخانه‌ها پر نوسان شده است. کارخانه‌های دیگر نیز پنهانی قیمت خرید را بالا برده بودند تا رضایت تجار قراضه را جلب کنند در نتیجه حجم عرضه به توکیو استیل افت کرد.

پیشنهاد خرید کارخانه‌های چین و کره پس از مزایده اخیر کانتو تتسوگن برای صادرات قراضه سنگین کلاس ۲ رو به افزایش است و قیمت درخواستی آنها به ۴۰۴ دلار فوب رسیده که حاکی از رشد ۱۲ دلاری طی یک هفته است و شاید این امر موجب شود تجار قراضه باز هم برای افزایش قیمت بیشتر صبر کنند.

قیمت برنده مزایده فوق ۳۹۷ دلار تحویل کنار کشتی معادل ۴۰۸ دلار فوب بوده و احتمالا قیمت قراضه تا پایان دسامبر صعودی خواهد بود چون فولاد سازان ژاپنی هنوز برای نیاز تعطیلات زمستانی خرید نکرده‌اند. با این حساب قیمت خرید قراضه سنگین کلاس دو توکیو استیل بین ۳۹۸ تا ۴۲۳ دلار در هر تن خواهد بود.

افزایش قیمت قراضه صادراتی در ژاپن

در همین حال بالاترین قیمت پیشنهادی خرید قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی برای ماه آینده در مزایده کانتو تتسوگن به دلیل رشد قیمت قراضه در دیگر مناطق ۴۶ دلار هر تن بیشتر از مزایده ماه گذشته است.

بالاترین قیمت‌های پیشنهادی در مزایده روز ۱۰ دسامبر ۳۹۷ دلار هر تن، ۳۹۴ دلار هر تن و ۳۹۲ دلار هر تن تحویل کنار کشتی بود که هرکدام موفق به خرید ۵ هزار تن قراضه شدند. ۳ هزار تن قراضه نیز در این مزایده در قیمت ۳۹۱ دلار هر تن معامله شده است.

با توجه به قیمت خرید قراضه کارخانه‌ها در ژاپن احتمال رشد قیمت این محصول در این مزایده وجود داشت، اما قیمت‌ها در مقایسه با قیمت‌های کنونی صادراتی بالا می‌باشد.

قیمت خرید قراضه توکیو استیل و دیگر کارخانه‌ها در ژاپن اواخر هفته گذشته ۶ تا ۱۲ دلار هر تن افزایش یافت. به دنبال این امر، خریداران دیگر نیز قیمت خرید خود را بالا بردند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که بالاترین معاملات قراضه صادراتی در قیمت ۳۹۱ دلار هر تن تحویل کنار کشتی معامله شده است. شرکت‌کنندگان در مزایده کانتو تتسوگن با پیش‌بینی رشد قیمت این محصول در آینده قیمت خرید خود را بالا برده‌اند، اما هنوز سفارشی دریافت نکرده‌اند.

در این میان عده‌ای پیش‌بینی می‌کنند که قیمت قراضه صادراتی در ژاپن تا پایان سال‌جاری به دلیل رشد تقاضا به منظور تکمیل موجودی بالا رفته و به ۴۱۵ دلار هر تن فوب برسد. قیمت خرید قراضه سنگین کلاس ۲ توکیو استیل در اوتسونومیا در حدود ۴۰۹ دلار هر تن می‌باشد که به قیمت صادراتی این محصول نزدیک شده است.