مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته قیمت قراضه در اغلب نقاط جهان صعودی بود. انتظار می‌رود تا پایان این هفته و یا ۱۰ تا ۱۵ روز آینده افزایش قیمت چشمگیری در این بازار مشاهده شود، چرا که زمستان سختی در پیش است و منابع تامین قراضه روز به روز محدودتر می‌شوند. بازار داخلی کشورهای عرضه‌کننده نیز پر رونق است. به زودی قیمت‌های ۴۳۰ تا ۴۶۰ دلار نیز در بازار مشاهده خواهد شد. هفته گذشته حجم خرید ترک‌ها همچنان آرام بود ولی قیمت‌های پیشنهادی رو به بالا. تنها سه محموله در قیمت‌های بالاتری نسبت به هفته قبل خریداری شد. یک محموله

۲۰ هزار تنی از قراضه آ۳ در ۳۴۳ دلار سی اف آر معامله شد و محموله ۳۰ هزار تنی دیگری از قراضه سنگین کلاس ۱ و۲ خلوص ۳۰-۷۰ به قیمت ۴۲۰ دلار سی اف آر از اروپا خریداری شد.

ظاهرا آمریکا اخیرا به ترکیه عرضه ندارد، چرا که تقاضای داخلی آن بالا است. ولی یک عرضه‌کننده اروپایی قراضه سنگین ۲۰-۸۰ را ۴۳۰ دلار سی اف آر و قراضه خرد شده را ۴۳۵ دلار سی اف آر پیشنهاد داده است که این قیمت‌ها ۲۰ دلار نسبت به هفته قبل بالاتر است.

عرضه‌کنندگان سی آی اس نیز قیمت‌ها را بالا برده اند و قراضه آ۳ را ۴۲۵ دلار سی اف آر پیشنهاد داده‌اند.

از طرفی، شاخص قیمت استیل ایندکس برای قراضه وارداتی در ترکیه رشدی ۵ درصدی را نسبت به یک هفته قبل نشان می‌دهد. شاخص قیمت ۲۱ دلار رشد کرده و به ۴۲۹ دلار سی اف آر ترکیه رسیده است که ۳۸ دلار یا حدود ۱۰ درصد نسبت به شاخص قیمت سه ماه قبل بالاتر است. قراضه خرد شده آمریکا نیز رشدی ۶ درصدی داشته به ۴۱۰ دلار در هر لانگ تن رسیده است.