گروه بورس کالا- بازار پتروشیمی نسبت به روزگذشته روند ثابتی داشت. به گفته آگاهان بازار، با وجود اینکه در این روز نرخ محصولات پلیمری در بازار جهانی با نوسان همراه بود، اما همچنان بازار داخلی دچار رکود بود و مبادلات به کندی انجام می‌شد.

در بورس کالا و روز یکشنبه نیز که محصولات شیمیایی مورد معامله قرار گرفتند، محصولات با نرخ پایه خریداری شدند، اما روز گذشته برخی از محصولات پلیمری در رینگ پتروشیمی عرضه شدند، اما گفته می‌شود، مصوبه ابلاغ شده به بورس کالا روز گذشته اجرا نشد و قرار است از امروز در رینگ پتروشیمی این مصوبه اجرایی شود. در این روز پتروشیمی اراک، اقدام به عرضه محصولات شیمیایی خود در بورس کالا کرد.
نرخ محصولات مارون نیز که برای دومین بار توسط مدیر بازرگانی این مجتمع عرضه می‌شد، نسبت به روز هفته قبل دچار افت شد.
آگاهان بازار از افزایش دوباره نرخ پایه محصولاتH؛ ۰۲۰، ۰۰۷۵ ، ۸۲۱ ، کلیه محصولات لاله و TGها در آستانه عرضه‌های بازرگانی پتروشیمی خبر می‌دهند. البته طی هفته‌های گذشته نیز بازرگانی پتروشیمی پیش از عرضه‌های روز سه‌شنبه اقدام به افزایش نرخ پایه این محصولات کرده بود، اما حضور نماینده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان سبب شد تا از رشد قیمت‌ها در رینگ پتروشیمی جلوگیری شود.
در این روز نرخ اعلام شده از سوی بازرگانی پتروشیمی برای 821، یک هزار و 552 تومان عنوان شده است که به گفته برخی از آگاهان بازار نرخ کالای مشابه وارداتی آن ارزان‌تر است.
فعالان بازار با توجه به اعمال سهمیه‌بندی‌های فراوان در رینگ پتروشیمی و همچنین مفاد مصوبه ابلاغ شده به بورس کالا، بازار محصولات پتروشیمی را همچنان نزولی پیش‌بینی کرده، اما این روند را چندان بلندمدت نمی‌دانند. نرخ پی وی سی نسبت به روز گذشته روند ثابتی داشت. به گفته فعالان اقتصادی، بازار پی وی سی همچنان در رکود به سر می‌برد. امروز جمعا ۴ هزارتن پلی وینیل کلراید ۶۵۵۸ و ۷۰۵۴ در رینگ پتروشیمی عرضه خواهد شد. برخی از آگاهان بازار از عدم تحویل پی وی سی بندرامام از سه هفته گذشته خبر می‌دهند.