گروه بورس کالا- مبادلات رینگ کشاورزی بورس در شرایطی با دادوستد محصول جو دامی تضمینی سازمان تعاون روستایی رونقی نسبی یافت که معامله کالاهای اساسی دیگر همچون برنج، شکر و گندم همچنان با بی‌‌توجهی معامله‌گران روبه‌رو شده است. براساس این گزارش، روز گذشته ۴۴۷ تن برنج وارداتی هند با نرخ یک هزار و ۸۰۰ تومان وارد رینگ شد که در پایان بدون دادوستد به پایان رسید. همچنین ۱۰۰ تن تفاله چغندر قند با نرخ ۲۷۰ تومان و ۱۰۰ تن شکر سفید کارخانه قند اصفهان با قیمت متعادل ۸۴۵ تومان بدون مبادله‌ از تابلوی معاملاتی بازار برداشته شد. از سویی برای ۱۰۰ تن گندم خوراکی داخلی اراک با نرخ ۳۲۱ تومان نیز لیست سفارش خریدی وجود نداشت تا بازار همچنان در عطش دادوستد چشمگیر کالاهای اساسی در بورس باشد.

همچنین از ۱۰۰ هزار و ۵۴۴ تن جو دامی تضمینی عرضه شده سازمان تعاون روستایی، ۴ هزار و ۱۸۰ تن درخواست شد که همان میزان به قیمت پایه ۳۲۰ تومان مورد توافق معاملاتی دو طرف قرار گرفت. موضوع افزایش عرضه جو دامی سازمان تعاون روستایی و به تبع رشد تقاضای آن سبب شده بازار با رونق نسبی دنبال شود.

از ۳۱۵ تن ذرت دانه‌ای وارداتی آرژانتین و محصول داخلی دزفول، ۱۱۵ تن کالا درخواست شد که میزان تقاضا به قیمت ۳۴۰ تومان معامله شد. انواع کنجاله وارداتی و داخلی نیز بدون تغییر قیمتی همانند روز قبل بدون دادوستد به پایان رسید.