گروه بورس کالا- روند بازار داخلی پتروشیمی با شروع هفته جدید دچار رکود شد.

در این روز اگر چه برخی از کالاها با رشد قیمت و برخی دیگر با کاهش روبه‌رو شدند؛ اما مبادلات در بازار داخلی به کندی صورت می‌گیرد.
در این روز نرخ پی وی سی در بازار داخلی با رشد چشمگیری روبه‌رو شد. نرخ پلی وینیل کلراید 7054 در این روز بیشتر از 6558 با رشد روبه‌رو شد. به گفته فعالان بازار، عرضه اندک 7054 و عدم تایید این معامله در روز سه‌شنبه هفته گذشته دلیل عمده افزایش نرخ این کالا است.
با این حال برخی از آگاهان بازار از ورود پی وی سی وارداتی به کشور خبر می‌دهند و معتقدند تا چند روز آینده نرخ پی وی سی در بازار داخلی با ۳۰ تا ۴۰ تومان افت مواجه شود. به اعتقاد فعالان بازار، نرخ منطقی پی وی سی در بازار داخلی بین یک هزار و ۳۰۰ تا یک هزار و ۳۵۰ تومان است و در حال حاضر رشد قیمت‌ها کاذب به نظر می‌رسد.
در این روز نرخ انبساطی 200 نیز در بازار داخلی با رشد رو به رو شد. به گفته آگاهان بازار نرخ منطقی این کالا یک هزار و 900 تومان است؛ اما در حال حاضر به دلیل عدم تولید این کالا در پتروشیمی تبریز در هفته های اخیر انبساطی 200 با رشد چشمگیری در قیمت روبه‌رو شده است. به اعتقاد آگاهان بازار تنها با تولید بیشتر این کالا توسط پتروشیمی تبریز و همچنین تولید گرید نسوز این کالا می‌توان نرخ APS‌ها را در بازار داخلی کنترل کرد.