مرکز خدمات فولاد ایران- فولاد سازان روس در تلاشند حجم و کیفیت محصولات فولادی خود را برای افزایش تقاضای بخش انرژی، ساخت‌وساز و راه‌آهن بالا ببرند.

به عنوان نمونه تا سال ۲۰۱۵ بخش انرژی روسیه نیاز به ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن محصولات فولادی در سال خواهد داشت. برآورد شده که مصرف ورق سرد در صنعت خودروسازی روسیه در سال ۲۰۱۱ از یک میلیون تن بیشتر شده و تا سال ۲۰۱۶ به ۲ میلیون تن و سال ۲۰۲۰ تا ۳ میلیون تن هم برسد. البته مصرف فولاد با کیفیت بالا افزایش می‌یابد. در این راستا کارخانه ام ام ک در حال ساخت کارخانه جدید تولید ورق سرد و گالوانیزه با کیفیت بالا است که برای ساخت بدنه داخلی و خارجی اتومبیل، لوازم خانگی و بخش ساخت‌وساز به کار می‌رود.

البته عواملی وجود دارد که ممکن است بر میزان تقاضای فولاد تاثیر منفی بگذارد. افزایش رشد اقتصادی روسیه در نیمه اول سال ۲۰۱۰ بیشتر به دلیل افزایش تقاضا بود که دیگر به پایان رسیده و در حال حاضر نرخ روبل روسیه دیگر رو به افزایش نیست و در حال ضعیف شدن است. نرخ تورم در این کشور از پیش‌بینی ۷ درصدی فراتر رفته تا پایان سال به ۹ درصد هم می‌رسد. چنین روندی بازار را با ریسک مواجه می‌کند و در صورت تداوم مانع از رشد تولید فولاد می‌گردد. بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر، روسیه ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید نمود که ۵ درصد از تولید جهان را دربر می‌گیرد و پس از چین، ژاپن، آمریکا و هند پنجمین کشور تولید‌کننده فولاد جهان به حساب می‌رود.