افت و خیز قیمت آهن - ۲۲ آبان ۸۹

گروه بورس کالا- هفته گذشته محصولات فولادی در بازار داخل شاهد افت و خیز قیمتی بود، به گونه‌ای که طی دو روز نخست هفته روند نرخ‌ها نزولی بود، اما طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت‌ها با روند افزایشی مواجه شدند. پایان هفته گذشته نیز محصولات فولادی به ثبات قیمت رسیدند، به گونه‌ای که به‌جز کاهش نرخ تیرآهن مابقی محصولات فولادی و حتی شمش فولاد با ثبات نرخ در بازار داخل پیشنهاد شدند.

طی هفته مبادلاتی گذشته، با ورود کالاهای وارداتی و نظارت بر موجودی انبارها نرخ آهن عرضه شده در بورس کالا روی عدد ۷۷۰ تومان باقی ماند از این رو در بازار غیررسمی نیز نوسان قیمت‌ها اندک بود؛ به گونه‌ای که در زمینه میلگرد این افت و خیز بین ۵ تا ۱۵ تومان در هر کیلو در نوسان بود.

در مدت یاد شده، میلگرد با رشد ۹ تومانی قیمت در هر کیلو از ۸۷۴ تومان در ابتدای هفته به‌طور میانگین به ۸۸۳ تومان در پایان هفته مبادلاتی گذشته رسید. در این مدت، تیرآهن نوسان قیمت را در بازار تهران تجربه کرد؛ به گونه‌ای که سبد تیرآهن ریز رشد نرخ ۵ تا ۳ هزارو ۵۰۰ تومانی داشت. طی هفته گذشته، سبد تیرآهن درشت از کاهش نرخ برخوردار بود، به گونه‌ای که این افت بین ۸ تا ۶۵ هزار تومان در هر شاخه در نوسان بود. در این مدت، شمش فولاد تولید داخل روند باثباتی را در بازار داخل پشت سر گذاشت.

افت ۳۰ تومانی میلگرد در روز شنبه

در مبادلات روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه جاری نرخ آهن‌آلات در بازار تهران روند نزولی داشت؛ به گونه‌ای که میلگرد به زیر ۹۰۰ تومان رسید. در مدت یاد شده میلگرد با افت ۱ تا ۳ درصدی در هر کیلو به قیمت ۸۷۰ تومان در بازار تهران عرضه شد. در این مدت، تیر آهن نیز کاهش قیمت را در بازار تهران تجربه کرد. طی روز یاد شده، همچنین آهن‌آلات از سوی فولادسازان خصوصی کاهش نرخ داشت این درحالی است که شمش و پروفیل فولادی بدون تغییر نرخ در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت. در روز مورد بررسی، نبشی تولید داخل از افت قیمت نسبت به چهارشنبه هفته ماقبل از آن در بازار غیررسمی به فروش رسید.

یکشنبه و تداوم سیر نزولی قیمت آهن‌آلات

طی روز یکشنبه هفته گذشته آهن افت۲۰ تومانی قیمت را در هر کیلو نسبت به روز ماقبل از آن در بازار تهران تجربه کرد.

در مدت یاد شده، میلگرد به نرخ ۸۷۰ تومان در بازار تهران رسید. در این مدت، تیرآهن نیز کاهش نرخ داشت به گونه‌ای که این افت بین ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان در نوسان بود.

در مبادلات روز یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه جاری آهن از سوی بخش خصوصی همچنان روی خط کاهش نرخ قرار داشت؛ به گونه‌ای که میلگرد فولاد کرمانشاه، بناب و ملایر شاهد این افت نرخ بود. طی روز یاد شده، نبشی تولید داخل نیز با کاهش قیمت در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت. در این روز، شمش و پروفیل فولادی از ثبات نرخ نسبت به روز ماقبل از آن در بازار غیررسمی برخوردار بود.

دوشنبه و بازگشت رشد ۵ تومانی نرخ میلگرد به بازار آهن

طی معاملات روز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه جاری میلگرد در بازار تهران شاهد رشد ۵ تومانی قیمت در بازار تهران بود؛ به گونه‌ای که نرخ این محصول به ۸۶۵ تا ۸۹۰ تومان در هر کیلو رسید. در مدت یاد شده، سبد تیرآهن ریز با رشد ۱ هزارو ۸۰۰ تا ۲ هزارو ۸۰۰ تومان در هر شاخه مورد مبادله قرار گرفت. در این روز، سبد تیرآهن درشت با روند نزولی قیمت در بازار تهران روبه‌رو شد.

طی روز مورد بررسی، میلگرد از سوی بخش خصوصی نیز با رشد قیمت مواجه شد و همچنین در این مدت روند نزولی نرخ نبشی تولید داخل در بازار غیررسمی متوقف شد. در این مدت، شمش فولاد تولید داخل از ثبات نرخ نسبت به روز ماقبل از آن در بازار غیررسمی برخوردار بود.

سرایت رشد قیمت آهن به روز سه‌شنبه

طی مبادلات روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه جاری برای دومین روز متوالی آهن با رشد قیمت در بازار تهران رو به رو شد. در این مدت، میلگرد شاهد رشد نرخ ۵/۰ تا ۱ درصدی در هر کیلو بود. طی روز مورد بررسی، تیرآهن نیز با افزایش قیمت ۱ تا ۲ هزار تومانی در بازار تهران به فروش رسید. در این روز، قیمت‌ها از سوی بخش خصوصی از ثبات برخوردار بود؛ به گونه‌ای که محصولات فولادی بدون نوسان نرخ در بازار غیررسمی عرضه شد.

پایان هفته با ثبات نرخ آهن

در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته میلگرد در بازار تهران با ثبات قیمت عرضه شد. در مدت یاد شده، با ثبات محصولات فولادی در بورس کالا، فولادسازان خصوصی نیز تغییری در قیمت‌های پیشنهادی خود نداشتند. در این روز، قیمت شمش و سایزهای مختلف نبشی و انواع لوله و پروفیل نیز بدون نوسان در بازار غیررسمی عرضه شدند. در این مدت، تیرآهن با کاهش قیمت در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفت.