گروه بورس کالا- حجم مبادلات انواع محصولات کشاورزی که روز گذشته مورد مبادله قرار گرفت ۷۰۰ تن به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال بود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد دیروز در ابتدا ۱۰۰ تن برنج‌هاشمی با همان نرخ تعیین شده ۲ هزار و ۵۲۰ تومان روزهای قبل عرضه شد که بازار به دلیل نبود کشش لازم برای خرید معامله‌ای را انجام نداد. همچنین ۲۶ هزار و ۶۷۷ تن جو دامی تضمینی سازمان تعاون روستایی در حالی با قیمت پایه ۳۲۰ تومان وارد بازار شد که در پایان تنها ۷۲۵ تن آن با قیمت تعیین شده فروخته شد.

مبادلات این محصول در شرایطی صورت می گیرد که منابع آگاه بازار از توزیع جو یارانه‌ای در بین دامداران تهرانی با نرخ هر کیلو ۲۹۵ تومان خبر داده بود.

نگرانی و گلایه‌های فعالان بازار در حالی بابت توزیع جو دامی تضمینی همچنان پابرجا است که سعید سلطانی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفت و گو با «موج» با رد نگرانی‌ها بیان کرد: با دستورالعملی که در مورد نحوه توزیع جو توسط سازمان مرکزی صادر شده است و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، توسط تعاونی‌های دامداران، این یارانه بین تولیدکنندگان واقعی، توزیع و مشخصات دریافت‌کنندگان ثبت می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

۱۰۰ تن ذرت دانه‌ای کرمانشاه با نرخ ۳۱۵ تومان و ۲۵۰ تن ذرت دانه‌ای آرژانتین با نرخ ۳۲۵ الی ۳۳۵ تومان به روی رینگ آمد که تقاضایی برای آن وجود نداشت. یک تن سبوس گندم عرضه شده جمهوری آذربایجان با نرخ ۲۳۰ تومان بدون دادوستد به پایان رسید.

۳۰۰ تن کنجاله آفتابگردان پلیت با نرخ ۲۸۶ الی ۲۹۵ تومان، ۲۵۰ تن کنجاله سویا با قیمت ۴۹۵ الی ۵۰۰ تومان، ۴۰۰ تن کنجاله کلزا پلیت با نرخ ۳۸۵ تومان و ۲۰۰ تن کنجاله کلزا پرک هند با نرخ ۳۲۶ و کلزا پرک روسیه با قیمت ۳۸۷ تومان به روی تابلو آمد که در پایان ۱۵۰ تن کنجاله سویا به فروش رسید.