مجتمع آلومینیوم المهدی موفق به تولید بزرگ‌ترین آند مصرفی کشور برای کارخانه آلومینیوم هرمزگان (هرمزال) شد. به گزارش روابط ایمیدرو،‌ حسن پلارک با اعلام خبر فوق افزود‌: این آند که در هرمزال مصرف می‌شود دارای وزنی معادل ۱۲۶۵ کیلوگرم است این در حالی است که تاکنون چنین محصولی در کشورمان تولید نشده بود.

حسن پلارک با اشاره به ویژگی‌های آند‌های مصرفی هرمزال تصریح کرد: ابعاد آند خام تولید شده ۱۵۰۰*۸۱۵*۶۵ است که چنین حجمی‌۲۰درصد بیش از آند‌های کارخانه آلومینیوم المهدی است. معاون وزیر صنایع و معادن درباره مزایای اقتصادی تولید این ماده استراتژیک صنعت آلومینیوم گفت‌: ساخت داخلی این فرآورده حداقل ۲۰۰دلار در واردات و حداقل۱۰۰ دلار در قیمت تمام شده شمش تولیدی صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌کند.

پلارک همچنین گفت‌: با دستیابی به تولید آند‌های هرمزال شرایط برای رقابت پذیری محصول نهایی و صادرات هموارتر شده است. رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه در مورد توان خط تولید این ماده استراتژیک اظهار داشت‌: خط تولید آندالمهدی قادر است تمام نیاز سالانه ۶ هزار تنی کارخانه پخت آند هرمزال را تامین کند.

وی اظهار داشت‌: برای تولید اند کارخانه هرمزال سرمایه‌گذاری ۵/۳ میلیون یورو و ۲میلیارد تومان سرمایه صرف شده است.

وی در پایان سخنانش همچنین ادعای تحریم برخی کشورهای غربی را غیرعملی خواند و گفت‌: به‌رغم ادعای‌های مطرح شده، یکی از شرکت‌های اروپایی بیشترین همکاری فنی و مهندسی را با ایرانیان داشته است.