کاهش 10 تومانی نرخ میلگرد

زهرا مسافر

تیرآهن هر شاخه بین ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان افت نرخ داشت بازار آهن در مبادلات هفته گذشته روند نزولی قیمت داشت به گونه‌ای که در این هفته میلگرد افت ۱۰ تومانی نرخ را تجربه کرد.

در مدت یاد شده، میلگرد با کاهش ۱۰ تومانی قیمت در هر کیلو از ۹۲۱ به ۹۱۱ تومان در پایان هفته رسید. در این مدت، تیرآهن نیز کاهش قیمت را در بازار داخل شاهد بود به گونه‌ای که تیرآهن شاخه ۱۴ تا ۲۰ با افتی بین ۵۰۰ تا ۳ هزار تومانی نوسان نرخ داشت. طی هفته گذشته، نرخ میلگرد در بازار رسمی نیز از ثبات برخوردار بود و طی هفته یاد شده روی عدد ۷۸۰ تومان باقی ماند.

شنبه آرام نرخ آهن‌آلات

در مبادلات روز شنبه ۱۷ مهرماه جاری نرخ آهن‌آلات در بازار تهران با رشد ۵/۰ درصدی به ۹۲۵ تومان در هر کیلو رسید.

در مدت یاد شده، تیرآهن نیز با افزایش قیمت در بازار تهران عرضه شد. در این مدت، نرخ میلگرد برخی از فولادسازان خصوصی با رشد اندک در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت. طی روز مورد بررسی، نبشی تولید داخل نیز افزایش نرخ را در بازار غیررسمی تجربه کرد.

در این روز، همچنین شمش فولاد تولید داخل بدون تغییر قیمت از سوی خصوصی‌ها در بازار غیررسمی عرضه شد. در مدت یاد شده، پروفیل فولادی از نوسان قیمتی در بازار غیر رسمی برخوردار بود.

ثبات میلگرد و رشد نرخ تیرآهن در روز یکشنبه

در معاملات روز یکشنبه هفته گذشته، میلگرد نسبت به روز ماقبل از آن از ثبات نرخ برخوردار بود.

در مدت یاد شده، تیرآهن با رشد قیمت در بازار تهران روبه‌رو شد به گونه‌ای که سبد تیرآهن ریز با افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی مورد مبادله قرارگرفت.

در این مدت، تیرآهن سایز درشت نیز با رشد ۱و۹ هزار تومانی در بازار تهران به فروش رسید. طی روز یکشنبه ۱۸ مهرماه جاری، میلگرد برخی از فولادسازان خصوصی با کاهش ۵/۰ درصدی در هر کیلو در بازار غیررسمی عرضه شد.

در روز مورد بررسی، نبشی تولید داخل از ثبات قیمت در بازار غیررسمی برخوردار بود. در این مدت، شمش فولاد بخش خصوصی بدون تغییر نرخ در بازار غیررسمی پیشنهاد شد. در این روز، همچنین پروفیل فولادی بدون نوسان نرخ از سوی بخش خصوصی در بازار غیررسمی مورد مبادله قرارگرفت.

نوسان نرخ تیرآهن در روز دوشنبه

تیرآهن در مبادلات روز دوشنبه ۱۹ مهرماه جاری با نوسان نرخ در بازار تهران روبه‌رو شد. در مدت یاد شده، تیرآهن سایز ریز (۱۴،۱۸) با کاهش یک هزار تومانی در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفت. در این مدت، سبد تیرآهن درشت (۲۲،۲۴،۲۷) رشد قیمت ۱ و ۱۳ هزار تومانی را در بازار تهران تجربه کرد.

طی مدت مورد بررسی، میلگرد در بازار تهران کاهش قیمت داشت به گونه‌ای که با افت ۵/۰ درصدی در هر کیلو به ۹۰۰ تا ۹۲۰ تومان رسید. در معاملات روز دوشنبه هفته گذشته، آهن از سوی بخش خصوصی در بازار غیررسمی ثبات نرخ داشت.

سه‌شنبه و تداوم نرخ میلگرد

طی سه‌شنبه هفته گذشته ، میلگرد در بازار تهران ثبات و تیرآهن کاهش نرخ داشت. در این مدت، میلگرد در بازار تهران روی عدد ۹۲۰ تومان باقی ماند و تیرآهن نیز کاهش قیمتی بین ۲ تا ۳ هزار تومانی را پشت سر گذاشت. در این روز، آهن‌آلات عرضه شده از سوی بخش خصوصی در بازار غیررسمی نیز همچنان روی خط ثبات قرار داشت.

پایان هفته همراه با نوسان نرخ آهن

در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته، میلگرد با افت نرخ در بازار تهران مورد مبادله قرارگرفت.

در مدت یاد شده، میلگرد عرضه شده در بازار تهران با کاهش ۵/۰ درصدی به ۹۱۵ تومان در هر کیلو رسید.

در این مدت، تیرآهن نوسان نرخ داشت به گونه‌ای که به جز افت تیرآهن شاخه ۱۴ و رشد ۱ و ۲ هزار تومانی هر شاخه تیرآهن ۱۶ و ۲۷ مابقی سایزها ثبات نرخ داشتند. در این روز، نرخ آهن از سوی بخش خصوصی بدون تغییر در بازار غیررسمی عرضه شد.