گروه بورس کالا - پس از بازگشایی معدن مس دره زار در خرداد ماه با حضور مهندس محرابیان، سه معدن دیگر مس نیز طبق وعده‌های سعد محمدی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران روز گذشته با حضور حسن پلارک رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، اسماعیل نجار استاندار کرمان، سعد محمدی مدیر عامل شرکت مس و مدیران صنعت و معدن کشور افتتاح شد. بنابر این گزارش، معادن چاه فیروزه، چاه مسی و ایجو، به طور همزمان در استان کرمان، شهرستان شهر بابک بازگشایی شدند. میزان ذخیره این معادن در مجموع به ۱۵۰ میلیون تن می‌رسد که متوسط عیار این سه معدن بیش از چهار دهم درصد اعلام شده است.

بر اساس برنامه سال جاری قرار است در سال ۸۹، شش معدن جدید گشایش یابد که افتتاح این معادن مطابق با برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده صورت می‌گیرد.

برنامه شرکت مس در چهار سال آینده، ایجاد ظرفیت ۴۴۰ هزار تن برای تولید مس است که برای دستیابی به این هدف به ۷۵ میلیون تن ماده معدنی نیاز است.

یادآور می شود سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در فروردین امسال در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود ۶ معدن جدید تا پایان امسال بازگشایی می شود که در خرداد ماه امسال نخستین معدن در منطقه دره زار سرچشمه افتتاح شد. با راه‌اندازی این ۳ معدن و معادن دیگر حرکت توسعه در صنعت مس و رشد و تولید مس کاتدی آغاز می‌شود.