سمیعی‌نژاد مدیرعامل فولاد مبارکه شد

گروه بورس کالا- با وجود تکذیب شایعات از سوی محمد رجایی مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه اما سرانجام شایعات در مورد تغییر و تحولات مدیریتی در فولاد مبارکه اصفهان رنگ واقعیت به خود گرفت و مسعود سمیعی‌نژاد معاون وزیر صنایع و معادن به اصفهان رفت تا سکان بزرگ‌ترین شرکت فولادی کشور را به دست بگیرد. وی در روز معارفه خود همچنین به تشریح برنامه‌هایش برای اداره این بنگاه بزرگ صنعتی پرداخت و اعلام کرد: تولید فولاد در این شرکت تا پایان برنامه پنجم به بیش از ۱۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت. مسعود سمیعی‌نژاد همچنین، اظهار داشت: افزایش ظرفیت و تولید فولاد در این شرکت را به عنوان اصلی‌ترین و مهمترین هدف دنبال خواهم کرد تا تولید فولاد در فولاد مبارکه به بیش از ۱۰ میلیون تن افزایش یابد. وی افزود: هم اکنون ظرفیت و تولید در فولاد مبارکه ۵ میلیون تن است که با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در این شرکت علاوه بر افزایش تولید می‌توان کشور را در تامین فولاد مورد نیاز یاری کرد. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، بومی‌سازی و استفاده حداکثر از توانمندی‌های داخلی کشور در تولید فولاد را از دیگر برنامه‌های توسعه ای برای این واحد بزرگ صنعتی عنوان کرد و افزود: آموزش نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هر واحد صنعتی در فولاد مبارکه از این پس ارتقا خواهد یافت.

به گفته وی، در طول برنامه چهارم به منظور جبران برنامه قبلی توانستیم برای تولید ۵/۱۷ میلیون تن فولاد ظرفیت‌سازی کنیم، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان ظرفیت سازی و تولید تا پایان سال به ترتیب به ۲۲ و ۱۴ میلیون تن بالغ شود. سمیعی‌نژاد با اظهار بی‌اطلاعی از جایگزین خود در معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن، برخی اخبار مبنی بر انحلال احتمالی این معاونت را رد کرد.

افزایش بیش از ۴ میلیون تن ظرفیت جدید فولاد

همچنین در این مراسم معاون وزیر صنایع و معادن از برنامه افزایش بیش از ۴ میلیون تن ظرفیت جدید تولید فولاد خام تا پایان سال خبر داد. حسن پلارک که در مراسم معارفه مدیر عامل جدید شرکت فولاد مبارکه سخن می‌گفت،‌ اظهار داشت: این شرکت قادر است با پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد به ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تنی دست یابد. رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به بومی سازی در صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، در بخش فولاد بین ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این صنعت داخلی شده است و با استفاده از توان مدیریت مطلوب می‌توان در چند سال آینده به خودکفایی کامل دست یافت. در این مراسم، محمد رجایی مدیرعامل سابق شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه بومی‌سازی از جمله اهداف این شرکت طی سال‌های گذشته بوده است، گفت: این امر تا حدود زیادی محقق شده و البته این روند باید تا بومی‌سازی ۱۰۰درصدی ادامه یابد.