مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق گرم در اروپا کمی کاهش یافته است. پیش از این ورق گرم در این منطقه در قیمت ۵۵۰ تا ۵۶۰ یورو هر تن سی آی اف معامله شده است. اخیرا کارخانه کروس خواستار صادرات ورق گرم در حدود قیمت ۵۲۰ دلار هر تن سی آی اف بنادر اسپانیا می‌باشد. قیمت پیشنهادی کارخانه اردمیر نیز ۵۱۵ یورو هر تن سی آی اف انتورپ است. گزارش‌ها نشان می‌دهد فروش محصولات ماه اکتبر و نوامبر هنوز به پایان نرسیده است. به‌رغم پایین بودن سطح موجودی انبارها، خریداران بسیار محتاطانه وارد بازار خرید می‌شوند.

ثبات قیمت ورق تخت و میلگرد در اروپا و آمریکا

گزارش اخیر استیل ایندکس نشان می‌دهد که قیمت ورق تخت در آمریکا پس از پشت سر گذاشتن روند صعودی طی هفته گذشته، در حال حاضر کاهش یافته و به سطح قیمت‌ها در ماه آگوست رسیده است. این در حالی است که قیمت ورق تخت و میلگرد در اروپا ثابت بوده است.

هم‌اکنون قیمت فوب میدوست ورق تخت در آمریکا ۷۵۰ دلار هر شورت تن می‌باشد و متوسط زمان تحویل این محصول در مقایسه با هفته قبل کاهش یافته و به ۳۸ روز رسیده است.

قیمت درب کارخانه ورق تخت در شمال اروپا هم تغییر چندانی را در مقایسه با هفته گذشته نشان نمی دهد و در ۹۱۱ دلار هر تن ثابت است. اما متوسط زمان تحویل این محصول طی این مدت افزایش یافته و به ۵۵ روز رسیده است. قیمت درب کارخانه ورق تخت نیز در جنوب اروپا ۳ یورو هر تن نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است.

متوسط زمان تحویل این محصول نیز طی این مدت پایین آمده و به ۴۳ روز رسیده است. قیمت میلگرد در شمال اروپا بیشتر از هفته گذشته می‌باشد، اما متوسط زمان تحویل این محصول در مقایسه با هفته قبل کاهش یافته و به ۲۲ روز رسیده است. متوسط قیمت بیلت در بورس لندن نیز طی هفته گذشته کاهش یافته و به ۴۷۵ دلار هر تن رسیده است. این در حالی است که هزینه تبدیل بیلت به میلگرد در شمال اروپا طی هفته قبل ۳۴ دلار هر تن بالا رفته است.