مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی سی آی اس در روسیه و اوکراین کاهش یافته و به ۵۵۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه رسیده است. بسیاری از فعالان بازار اظهار داشته اند به علت افزایش حجم عرضه در بازار، قیمت این محصول کاهش یافته است.

پیش از این بالا بودن تقاضای بیلت در ایران منجر به افزایش قیمت‌ها شده بود. در حال حاضر سطح تقاضا در بازار پایین است و پس از کاهش قیمت بیلت خریداران هنوز وارد بازار خرید نشده و در انتظار افت بیشتر قیمت‌ها هستند. البته خوشبینی‌ها نسبت به ورود مجدد خریداران به بازار وجود دارد.

با توجه به پایین بودن سطح موجودی انبار خریداران بیلت سی آی اس، برخی از تجار پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای خرید به زودی افزایش یابد. این در حالی است که عده‌ای بر این باورند که تقاضای خرید کارخانه‌ها با توجه به احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها، پایین خواهد بود و آنها محتاطانه وارد بازار خرید خواهند شد. پایین بودن قیمت محصولات تمام شده نیز از دلایل دیگر کاهش تقاضا در بازار می‌باشد. قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ (۲۰-۸۰) وارداتی در ترکیه که نقش عمده ای در معاملات بیلت دریای سیاه دارد، کاهش یافته و به ۳۸۰ تا ۳۹۵ دلار هر تن سی اف آر ترکیه رسیده است. تقاضای بیلت در ایران نیز پایین آمده و در حال حاضر قیمت این محصول به ۶۰۰ تا ۶۲۰ دلار هر تن سی اف آر بندر انزلی رسیده است.