به نظر می‌رسد تولیدکنندگان بیلت CIS در افزایش قیمت محصولات خود موفق نبوده‌اند و قیمت بیلت فوب دریای سیاه به سطح 560 تا 570 دلار بازگشته است.

به گزارش سایت کارگزاری بانک ملی ایران، این روند همچنان در جریان بوده و واقعا معلوم نیست آیا قیمت‌ها در همین سطح باقی خواهند ماند یا با کاهش بیشتری روبه‌رو می‌شوند. در هر حال تولیدکنندگان در تلاشند تا از موضع فعلی خود دفاع کرده و مانع افت بیشتر قیمت‌ها شوند.
چنین نوساناتی در بخش محصولات نیمه‌ساخته، بر بازار محصولات طویل تاثیر به شدت مخربی می‌گذارد. در آغاز هفته گذشته تقاضا برای محصولات با روندی افزایشی همراه بود؛ به‌طوری که بهای میلگرد فوب دریای سیاه و دریای خزر تا سطح 640-620 دلار بالا رفت. البته وقوع روند منفی در قیمت بیلت تولیدی نامعلوم می‌باشد و این مساله منجر به عقب‌نشینی خریداران شده و آنها را به تامل واداشته است.در حال حاضر فعالان اصلی بازار، میلگرد خود را با قیمت حدود 600 دلار و WRC را کمی بالاتر از میلگرد، در دامنه 615 تا 620 دلار عرضه می‌کنند. چشم‌انداز بازار محصولات فلت ساخته شده خوشبینانه‌تر به نظر می‌رسد. شواهد حاکی از آن است که دفاتر سفارش کالای ماه اکتبر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بسته شده است. کارخانه‌های اوکراینی، HRC فوب دریای سیاه خود را در سطح قیمتی 600 تا 620 دلار عرضه کرده و تولیدکنندگان روسی تلاش می‌کنند HR فوب دریای سیاه خود را در قیمتی حدود 650 دلار به فروش برسانند.