مرکز خدمات فولاد ایران- صادرکنندگان قراضه در شمال غرب اروپا اظهار داشته‌اند که روند آینده قیمت قراضه در این منطقه مشخص نیست. طی فصل تابستان پیش‌بینی می‌شد که قیمت قراضه در ماه سپتامبر بیشتر از قیمت این محصول در ماه اکتبر باشد، اما این امر محقق نشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که موجودی قراضه در بازار پایین است و حجم سفارشات این محصول در آلمان بالا است. این در حالی است که میزان تقاضای محصولات نیمه تمام فولادی در خاورمیانه پایین است و بازار میلگرد در مصر راکد است.

افزایش قیمت قراضه در عربستان پس از عید فطر نیز نمی‌تواند منجر به افزایش قیمت قراضه در بازار شود. قیمت قراضه در عربستان به دلیل رشد قیمت این محصول در ماه آگوست بالا رفته است. روند قیمت قراضه طی یک تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد و میزان خرید قراضه در ترکیه بر روند قیمت این محصول تاثیرگذار است. اواخر ماه رمضان سه محموله قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ در حدود قیمت ۳۸۵ دلار هر تن به ترکیه‌ای‌ها فروخته شده است. یک محموله قراضه خرد شده نیز در قیمت ۳۹۳ دلار در هر تن معامله شد که افتی ۱۲ دلاری را در هر تن در مقایسه با اواسط ماه رمضان تجربه کرده است. قراضه سنگین کلاس یک در هلند در قیمت ۲۶۰ یورو هر تن و قراضه خرد شده در قیمت ۲۶۵ یورو هر تن معامله می‌شود.