قیمت محصولات پتروشیمی ‌در بازارهای آسیایی طی هفته گذشته شرایط متفاوتی را سپری کرده است که کارگزار

سی ولکس کالا در گزارشی به بررسی این بازارها پرداخته است که در پی می‌آید: نفتا: قیمت نفتا در بازار آسیا در هفته مورد بررسی، به علت تقویت قیمت نفت و کاهش عرضه نفتا، از روند صعودی برخوردار بوده است، قیمت معاملاتی نفتا در تاریخ ۱۳/۹/۲۰۱۰ حدود ۶۸۵ دلار/تن، سی اف آر ژاپن، گزارش شده است که در مقایسه با هفته قبل حدود ۵ دلار/تن افزایش نشان می‌دهد.

اتیلن: قیمت اتیلن در بازار آسیا، تحت تاثیر تقاضای مطلوب و محدودیت عرضه در بازار اسپات، در هفته مورد بررسی بالغ بر ۱۰ دلار/تن افزایش یافت و به سطح ۹۹۰ دلار/تن، سی اف آر شمال شرق آسیا رسید.

پروپیلن: قیمت پروپیلن در بازار آسیا، به علت کاهش نگرانی از محدودیت عرضه و نیز انتظار کاهش تقاضای چین، در هفته مورد بررسی به سطح ۱۱۴۰ دلار/تن، فوب کره جنوبی رسید که نسبت به هفته گذشته حدود ۶۰ دلار/تن کاهش نشان می‌دهد.

پلی اتیلن سنگین و سبک: با توجه به رشد قیمت اتیلن، قیمت پلی اتیلن سنگین در تاریخ ۱۳/۹/۲۰۱۰ در بازار آسیا، به ۱۱۹۵ دلار/تن، سی اف آر چین رسید که نسبت به هفته قبل حدود ۱۵ دلار/تن رشد داشته است. قیمت پلی اتیلن سبک در سطح ۱۳۸۵ دلار/تن رسید که در مقایسه با هفته قبل حدود ۲۰ دلار/تن افزایش نشان می‌دهد. محدودیت دسترسی در بازار اسپات و رشد قیمت داده‌های تولید علت این رشد ذکر شده است.

پلی پروپیلن: قیمت پلی پروپیلن درآسیا در تاریخ ۱۳/۹/۲۰۱۰ به علت افت قیمت پروپیلن در سطح ۱۲۸۵ دلار/تن، سی اف آر چین ثابت بوده است. داد وستد در بازار کم و سطح قیمت مورد نظر فروشندگان و خریداران دارای فاصله زیادی است. پیشنهادهای جدید قیمت از سوی فروشندگان کره جنوبی و تایوان معادل ۱۳۰۰ دلار/تن و از سوی فروشندگان خاورمیانه بالغ بر ۱۲۷۰ دلار/تن، سی اف آر چین اعلام شده است.

پلی استایرن: قیمت پلی استایرن در هفته مورد بررسی معادل ۱۲۵۵ دلار/تن اعلام شده است که نسبت به هفته قبل حدود ۱۰ دلار/تن رشد داشته است. قیمت پیشنهادی برای حمل در ماه اکتبر معادل ۱۲۷۵ دلار/تن اعلام شده است.

ABS : این محصول در بازار آسیا در تاریخ ۱۳/۹/۲۰۱۰ معادل ۱۹۴۵ دلار/تن، سی اف آر چین معامله شد که نسبت به هفته قبل، حدود ۵ دلار/تن افزایش داشته است. خرید از سوی چینی‌ها ضعیف گزارش شده است و قیمت پیشنهادی فروشندگان معادل ۱۹۷۵ دلار/تن، سی اف آر چین، حمل در اکتبر اعلام شده است.

استایرن منومر: قیمت استایرن منومر در آسیا به سطح ۱۱۳۵ دلار/تن رسید که نسبت به هفته قبل حدود ۲۵ دلار/تن افزایش داشته است. قیمت بنزن نیز با حدود ۵ دلار/تن کاهش به سطح ۸۴۵ دلار/تن رسید.

پی وی سی: قیمت PVC در بازار آسیا در تاریخ ۱۳ /۹/ ۲۰۱۰ معادل ۹۷۰ دلار/تن، سی اف آر چین اعلام شده است که نسبت به هفته قبل، ۱۵ دلار/تن رشد نشان می‌دهد. قیمت‌های پیشنهادی جدید در سطح ۹۸۰-۹۷۵ دلار/تن اعلام شده است.