گروه بورس کالا - سردار خالدی: روز گذشته پس از چند هفته متوالی که شرایط برای جو دامی تضمینی عرضه شده مهیا شده بود در نهایت ۲۷۰ تن جو دامی استان قم، کهکیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی با نرخ پایه هر کیلو ۳۲۰ تومان فروخته شد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، روز گذشته رینگ محصولات مواد صنعتی و گرانبها بدون عرضه شمش طلا به پایان رسید، براین اساس علت عدم عرضه از سوی مسوولان مساله خاصی عنوان نشد و تنها نبود برنامه عرضه از سوی فروشنده را دلیل این موضوع دانستند. علاوه‌بر رینگ محصولات مواد صنعتی و گرانبها، محصولات کشاورزی با عرضه جو دامی تضمینی سازمان تعاون روستایی پیگیری شد تا در نهایت طلسم معامله شکسته و ۲۷۰ تن محصول با نرخ هر کیلو ۳۲۰ تومان فروخته شود.

معاملات در حالی صورت گرفت که از کل میزان عرضه ۴۲ هزار و ۳۲۰ تنی بازار، ۱۰۰ تن آن برای بخش خصوصی با نرخ هر کیلو ۲۷۲ تومان بود که خرید و فروشی در این جلسه معاملاتی انجام نشد.

براساس این گزارش با وجود اینکه معاملات جو دامی در حال رونق گرفتن است، اما به عقیده کارشناسان قیمت های پایه اعلام شده از سوی سازمان تعاون روستایی بدون تغییر همچنان بالا است، به طوری که بالاترین نرخ تقاضا از ۲۴۰ تومان تا ۲۹۱ تومان برای هر کیلو محصول در تغییر بود.

جو دامی تضمینی با این شرایط مورد دادوستد قرار گرفته که محصول عرضه شده شرط تخلیه نداشته و بازدید خریدار از انبار فروشنده الزامی است، همچنین تحویل محصول کف انبار است و بارگیری و حمل آن به عهده مشتری است.