عرضه جو تضمینی استان‌های دیگر در رینگ کشاورزی

گروه بورس کالا- سردار خالدی: با وجود عرضه‌های بالای فروشندگان، محصولات رینگ تک کالایی خریداری نداشتند. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، روز گذشته بازارهای تک‌کالایی محصولات کشاورزی با وجود عرضه‌های متعدد و متناسب تقاضای زیادی نداشت تا در پایان هم برای آن معامله‌ای انجام نشود.

براین اساس ۶۰۰ تن شکر سفید تولیدی توسعه صنایع بهشهر زرین با قیمت هر کیلو ۸۷۰ تومان در حالی روی تابلو آمد که از سوی مشتریان ۱۰۰ تن آن با قیمت هر کیلو ۸۱۰ تومان مورد سفارش خرید قرار گرفت. چانه‌زنی‌ها برای از سرگیری معامله انجام شد؛ به طوری‌که فروشنده راضی به کاهش ۱۰ تومانی هر کیلو از محصولات خود شد، اما با این وجود در پایان همان اختلاف ۵۰ تومانی دوطرف معامله سبب شد دادوستدی برای این محصول انجام نگیرد.

خرید و فروش هر کیلو شکر در حالی در چند هفته اخیر صورت می‌گیرد که قیمت‌های اعلامی فروشنده از ۸۵۰ تا ۹۱۰ تومان در نوسان بوده است. همچنین از سوی فروشنده بازار اعلام شد که در صورت خرید یک هزار تن شکر سفید تولیدی توسعه صنایع بهشهر زرین از سوی مشتریان، هر کیلو از این محصول با تخفیف ۱۰ تومانی مواجه خواهد شد.

دیروز علاوه بر عرضه شکر سفید، همچنین در ۴ نوبت معاملاتی ۵ هزار و ۵۳۰ تن جو دامی با نرخ هر کیلو ۳۲۰ و ۲۷۲ تومان وارد رینگ تک کالایی شد که به دلیل نرخ بالای خریدار، معامله‌ای در پایان صورت نگرفت.

از کل میزان جو دامی عرضه شده، ۵ هزار و ۱۵۰ تن جو دامی تضمینی سازمان تعاون روستایی شهرستان‌های قم، ورامین و شهرری با قیمت هر کیلو ۳۲۰ تومان و ۳۸۰ تن جو دامی بخش خصوصی شهر گرگان با قیمت هر کیلو ۲۷۲ تومان وارد رینگ شد که هر کیلو جو دامی تضمینی سازمان تعاون روستایی ۲۸۵ تومان و هر کیلو جو دامی بخش خصوصی ۲۶۵ تومان

در خواست شد.

به عقیده کارشناسان با حذف شدن تعرفه‌ها قیمت اعلام شده فروشنده بسیار بالا است و به همین خاطر اگر تقاضای زیادی هم در بازار وجود داشته باشد، نرخ بالای معاملاتی مانع از سرگیری دادوستدها می‌شود. این در حالی است که از سوی سازمان تعاون روستایی اعلام شده است از امروز جو دامی تضمینی استان‌های دیگر وارد چرخه معاملاتی بورس کالا می‌شود.

فروش هر تن گندم، ۲۳۲ دلار و ۵۰ سنت

معاملات ۸ هزار تنی گندم رینگ صادراتی در حالی انجام شد که قیمت هر تن از این محصول به صورت فله‌ای با قیمت ۲۳۲ دلار و ۵۰ سنت فروش رفت.

روز گذشته در رینگ صادراتی گندم از ۸۵ هزار تن عرضه گندم خوراکی معمولی و دروم ۱۴ استان کشور تنها گندم خوراکی معمولی سه استان مورد دادوستد قرار گرفت.

گندم صادراتی در حالی به روی رینگ آمد که قیمت هر تن از این محصول از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ۲۳۵ دلار اعلام شد. در پایان پس از چانه‌زنی‌های فراوان دو طرف معامله، فروشنده با تعدیل نرخ به ۲۳۲ دلار و ۵۰ سنت ۸ هزار تن از این محصول را به فروش رساند.

معاملات جلسه مبادلاتی گندم شامل خرید ۴ هزار تن گندم خوراکی معمولی استان همدان، ۴ هزار تن گندم خوراکی معمولی استان کرمانشاه و ۲ هزار تن گندم خوراکی معمولی استان آذربایجان غربی با نرخ ۲۳۲ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن بود.

همچنین از کل میزان عرضه گندم صادراتی، ۲۵ هزار تن آن مربوط به گندم خوراکی دروم ۵ استان فارس، خوزستان، کرمان، لرستان و هرمزگان به صورت فله با نرخ هر تن ۲۶۰ دلار بود که تقاضایی برای آن وجود نداشت.