موج- نوسانات قیمتی جو، مانع از عرضه جو سازمان تعاون روستایی در بورس کالا شد. محمدرضا گرامی‌پور، مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه کشاورزی در اشاره به عرضه پنج هزار تن جو از سوی سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: قرار بود این عرضه امروز(دوشنبه) صورت بگیرد، اما عدم تعیین قیمت پایه از سوی سازمان تعاون روستایی مانع از انجام عرضه امروز شد.

وی ادامه داد: قیمت پایه باید تا ساعت ۱۴ روز گذشته در سایت شرکت بورس کالا قرار می‌گرفت که این امر انجام نشد.

به گفته گرامی پور، تفاوت قیمت جو وارداتی بندر امام، بندر امیرآباد و قیمت‌های داخلی سبب شد تا کمیسیونی که از سوی سازمان تعاون روستایی تشکیل شده بود، برای قیمت‌گذاری این کالای کشاورزی به نتیجه نرسد.

وی افزود: این تفاوت قیمت سبب شده تا کمیسیون مزبور با تعیین قیمت پایه مناسب این کالای کشاورزی، مانع از مورد سوال قرار گرفتن نهادهای ناظر شود.

وی با بیان اینکه امروز (دوشنبه) قیمت پایه جو برای عرضه در بورس کالا تعیین می‌شود، تعیین قیمت پایه این کالا را بر مبنای قیمت خرید از کشاورز به‌علاوه هزینه‌های جانبی عنوان کرد. مدیرعامل شرکت کارگزاری توسعه کشاورزی معتقد است که با توجه به عرضه محدود این کالا و پیش‌بینی تقاضای بالا برای آن، اگر جو با قیمت پایین نیز عرضه می‌شد، بر اساس رقابت موجود، نرخ آن افزایش می‌یافت.