ایسنا- سازمان تعاونی روستایی که مسوولیت خرید محصولات تضمینی وزارت جهاد کشاورزی را بر عهده دارد، از امروز محصول جو خرید تضمینی سال ۸۸ و ۸۹ را در بورس کالا عرضه می‌کند. عباس بنازاده، مدیر توسعه بازار شرکت بورس کالا اظهار داشت: با جلساتی که برگزار شده از امروز سازمان تعاونی روستایی قرار است جو خرید تضمینی را از طریق بورس کالا عرضه کند که مقدار این جو بالغ بر یک میلیون تن است و طبق مجوز اخذ شده، از وزارت جهاد کشاورزی قرار است قسمتی از آن از طریق بورس و قسمتی دیگر از طریق مزایده عرضه شود.

بنازاده در ادامه مزیت‌های عرضه این محصول از طریق بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: در صورتی که جو خرید تضمینی از طریق بورس عرضه شود، بازار را تنظیم کرده و از سوی دیگر دامداران می‌توانند به صورت خرد از طریق بورس خرید خود را انجام دهند، همچنین اگر سازمان تعاونی روستایی مشکل انبار دارد، می‌تواند این محصول را به صورت عمده نیز در بورس عرضه کند.

ناظر معاملات تالار کشاورزی در ادامه به دامداران، اتحادیه‌ها و شرکت‌های دامداری توصیه کرد که با توجه به افزایش نرخ جو که مدیرعامل اتحادیه دامداران کشوراعلام کرده است، کلیه دامداران نیاز خود را از طریق بورس تامین کنند.