مرکز خدمات فولاد ایران- تولیدکنندگان میلگرد در ترکیه به دلیل افزایش قیمت خرید قراضه طی هفته گذشته، قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی خود را ۲۰ دلار هر تن بالا برده و به ۶۱۰ دلار هر تن فوب رسانده‌اند، اما با توجه به پایین بودن تقاضا، احتمال پذیرش این قیمت در بازار ضعیف است.

هفته گذشته کارخانه‌ها در ترکیه ۸ محموله قراضه را در حدود قیمت ۴۰۰ دلار هر تن سی اف آر خریداری کرده‌اند. احتمال بالا رفتن قیمت‌ها پس از ماه رمضان، دلیل اصلی افزایش تقاضای قراضه است.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که میزان تقاضا طی هفته آینده پایین باشد، اما احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار ضعیف است. بسیاری از کارخانه‌ها در ترکیه بر این باورند که میزان تقاضای میلگرد صادراتی ترکیه در ماه سپتامبر به دلیل افزایش قیمت این محصول در مصر، بالا باشد. کارخانه‌ها در مصر به دنبال افزایش قیمت فروش میلگرد خود برای تحویل در ماه سپتامبر هستند. همچنین قیمت بیلت در ترکیه طی چند هفته گذشته ۱۰ تا ۱۵ دلار هر تن کاهش یافت و این محصول هفته گذشته در این کشور در قیمت ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار هر تن فوب معامله شد.

با این وجود گزارش‌ها نشان می‌دهد که میزان تقاضای بیلت صادراتی ترکیه طی هفته گذشته بالا بوده است.با توجه به افزایش قیمت قراضه، احتمال رشد قیمت بیلت در این کشور وجود دارد، اما در کل این امر به میزان تقاضا در این کشور بستگی دارد. در حال حاضر عربستان سعودی مقصد اصلی صادرات بیلت ترکیه است، اما میزان تقاضای این محصول در لیبی، یمن و لبنان نیز بالا است.