فارس- دبیر هیات پذیرش بورس کالا با اشاره به موافقت کتبی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای ورود نفت کوره به بورس کالا گفت: موافقت‌های شفاهی برای ورود این کالا انجام شده و پس از ارسال مدارک شرکت پالایش و پخش به بورس کالا، در جلسه آینده هیات پذیرش بررسی می‌شود.

منوچهر میرزایی درباره موافقت اولیه برای ورود نفت کوره اظهار داشت: برای پذیرش نفت کوره موافقت‌های شفاهی انجام شده و پالایش و پخش نیز موافقت خود را به صورت کتبی به بورس کالا ارائه کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برای پذیرش باید برخی اسناد و مدارک از سوی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ارائه شود، در صورتی که مدارک لازم امروز تکمیل و ارائه شود تا پایان هفته هیات پذیرش کارها‌ی آن را انجام داده و در جلسه آتی هیات پذیرش و سازمان بورس بررسی می‌شود.

دبیر هیات پذیرش بورس کالا تاکید کرد: بورس کالا پیرو موافقت کتبی پخش و پالایش برای ورود نفت کوره به بورس کالا اسنادی را از این شرکت درخواست کرده که هنوز تحویل داده نشده است، ولی با توجه به جلساتی که پیش از این برای پذیرش این کالا انجام شده بود در صورت ارائه این مدارک در جلسه بعدی هیات پذیرش که احتمالا شنبه یا چهارشنبه خواهد بود، مطرح می‌شود.

میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا شرایطی از سوی بورس و پالایش و پخش برای ورود این کالا مطرح شده، گفت: هنوز درباره شرایط بورس کالا و هیات پذیرش برای ورود نفت کوره به بورس و پخش و پالایش هیچ صحبتی نشده و در این جلسه بررسی می‌شود.