مرکز خدمات فولاد ایران- پیش‌بینی می‌شود که قیمت ورق در جنوب اروپا در ماه سپتامبر افزایش یابد. در حال حاضر قیمت ورق وارداتی به این منطقه بالا رفته و احتمالا این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت. در حال حاضر قیمت پیشنهادی ورق وارداتی در این منطقه در مقایسه با ماه جولای افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها مجددا طی چند هفته آینده به دلیل بالا بودن تقاضا به منظور تکمیل موجودی، مجددا ۲۰ یورو هر تن طی چند هفته آینده بالا برود.

هم‌اکنون قیمت پیشنهادی ورق گرم کارخانه‌ها در چین ۵۳۰ تا ۵۵۰ یورو هر تن سی اف آر است؛ اما برخی از تولیدکننده‌ها در منطقه مدیترانه خواستار صادرات این محصول در قیمت ۵۱۰ یورو هر تن سی آی اف هستند. قیمت پیشنهادی ورق سرد نیز ۶۰۰ تا ۶۵۰ یورو هر تن سی آی اف است.

اخیرا عرضه ورق گالوانیزه در چین محدود شده و با توجه به اینکه چین یکی از صادرکننده‌های اصلی به اروپا است، احتمال رشد قیمت این محصول در بازار بالا است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون فروش محصولات ماه سپتامبر و حجم بالایی از محصولات ماه اکتبر به پایان رسیده است.

به دنبال این امر پیش‌بینی می‌شود که قیمت ورق گالوانیزه در آینده افزایش یافته و به ۷۰۰ یورو هر تن برسد. در حال حاضر این محصول در قیمت ۶۳۰ تا ۶۷۰ یورو هر تن سی اف آر معامله می‌شود.

تقاضای خرید به منظور تکمیل موجودی بالا رفته است، به همین دلیل برخی از تجار قیمت پیشنهادی خود را افزایش داده‌اند.