گروه بورس کالا- رشد نرخ‌ها در معاملات رینگ پتروشیمی همچنان ادامه‌دار شد. به دلیل تعطیلی روز چهارشنبه، محصولات پلیمری، شیمیایی و آف گریدها در روز سه‌شنبه هفته گذشته عرضه و معامله شدند. اکثر محصولات پلیمری و آف گریدها در این روز با رشد قیمت در رقابت روبه‌رو شدند، اما در گروه شیمیایی، اغلب محصولات با نرخ پایه معامله شدند.به گفته فعالان اقتصادی، بازار محصولات پلیمری به دلیل محدودیت واردات این کالاها، همچنین محدودیت ایجاد شده در خصوص فروش محصولات به افراد دارای پروانه بهره‌برداری همچنان صعودی است و به نظر می‌رسد در روزهای آتی نیز این روند ادامه‌دار باشد.

عرضه ۷۰۵۴ پس از یک دوره غیبت

در این روز همچنین نرخ پی وی سی با رشد در رقابت روبه‌رو شد. پلی وینیل کلراید ۷۰۵۴ پس از یک دوره غیبت در این روز عرضه شد. این کالا که سلف ۳۰ روزه بود، با نرخ ۹۵۷ تومان و حجم ۱۰۰۰ تن عرضه شد که در رقابت رشد داشت و با قیمت یک هزار و ۲۴۹ تومان خریداری شد.به گفته فعالان بازار، خط تولید ۷۰۵۴ مهرماه مجددا راه‌اندازی خواهد شد و به احتمال زیاد پتروشیمی بندرامام نمی‌تواند ۳۰ روز دیگر اقدام به تحویل ۷۰۵۴ به خریداران نماید.

بسیاری از فعالان بورس ، رشد نرخ پی وی سی در این روز را پیش‌بینی کرده و تاجران این کالا نیز در بازار داخلی ترجیح می‌دادند تا در هفته گذشته از خرید و فروش صرف‌نظر کرده و در انتظار این هفته باقی بمانند.رشد نرخ‌ها در رینگ پتروشیمی در این روز سبب شد تا بازار پی وی سی در روزهای آتی همچنان رو به رشد پیش‌بینی شود.

رشد بی‌رویه نرخ ۱۵۴۰ و ۷۲۴۰

در این روز روند رشد قیمت ۱۵۴۰ و ۷۲۴۰ در رینگ پتروشیمی ادامه‌دار شد و این دو کالا به ترتیب با نرخ یک هزار و ۸۰۲ و ۲ هزار و ۱۲۱ تومان معامله شدند. این دو کالا که عرضه آنها جمعا یک هزار و ۲۰۰ تن بود، با رشد چشمگیر قیمت در رقابت روبه‌رو شده و بازار آشفته پلیمری‌ها را بیش از پیش متشنج کردند. در این روز همچنین انبساطی‌ها نیز به دلیل عدم واردات، با رشد نرخ در رقابت مواجه شدند.

آف گریدها نیز در این روز مانند هفته‌های گذشته با رشد قیمت در رقابت همراه شدند.

به گفته فعالان بورس، کمبود on گریدها در بازار و پیش‌بینی افزایش قیمت این کالاها در عرضه‌های بعدی بورس کالا، سبب شد تا نرخ آف گریدها همچنان صعودی باشد.