گروه بورس کالا - به منظور کنترل رشد بی‌رویه قیمت و ممانعت از بورس بازی، دولت به‌زودی فولادسازان را مکلف به عرضه محصولاتشان در بورس کالا می‌کند. شنیده‌ها حاکی است که با موافقت وزارت صنایع و معادن و پیگیری معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری و بازرگانی دولتی و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بورس کالا به‌زودی عرضه محصولات فولادی تنها از طریق بورس کالا صورت خواهد گرفت و فولاد سازان خصوصی و دولتی مکلف خواهند شد تا محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند، در صورت عدم عرضه فولادسازان در بورس فولاد مشمول قیمت‌گذاری خواهد شد.

یک مقام آگاه در این رابطه اظهار داشت: با توجه به محدودیت در واردات و کمبود آهن‌آلات در بازار این اقدام از سوی دولت صورت گرفته و حتی در مورد محصولات وارداتی نیز راهکارهایی ارائه شده تا واردکنندگان نیز محصولات خود را در بورس عرضه کنند، در غیر این صورت از ثبت سفارش برای واردات بعدی ممانعت می‌شود. وی افزود: برای حفظ تعادل در بازار آهن حتی کارخانه‌هایی که به صورت کارمزدی تولید می‌کنند نیز مکلفند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند صعودی قیمت آهن‌آلات طی ۱۵ روز اخیر و رشد بیش از ۱۳۰ تومانی هر کیلو میلگرد در بازار و احتمال تداوم رشد قیمت و نگرانی فعالان از کمبود محصول در بازار، راهکارهای مذکور از سوی مسوولان مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و در هفته آتی تصویب و ابلاغ خواهد شد.