معاون مدیرعامل شرکت پوسکو کره جنوبی و تنی چند از مسوولان این شرکت با حضور در ذوب‌‌آهن اصفهان در خصوص پروژه‌های مختلف توسعه این شرکت به بحث و تبادل نظر پرداختند. معاون مدیر عامل شرکت پوسکو در این نشست گفت: سال گذشته که از پروژه آگلومراسیون ذوب‌آهن بازدید کردم، تصور نمی‌کردم که به زودی پیشرفت قابل توجهی پیدا کند؛ اما امسال واقعا شاهد پیشرفت بسیار خوب این پروژه هستیم که باید به مسوولان و کارکنان ذوب‌آهن تبریک بگویم.

«دک چه کیم» با اشاره به اراده قوی ذوب‌آهن برای پایان دادن به پروژه‌های توسعه افزود: جهت مراحل راه‌اندازی این پروژه آمادگی کامل وجود دارد و تلاش می‌کنیم با استفاده از تجربیات کوره بلند شماره ۳ و با همکاری ذوب‌آهن در این مرحله با مشکل خاصی مواجه نشویم؛ ضمن اینکه هدف ما کوتاه کردن دوره راه‌اندازی و بهره‌برداری سریع تر از آگلومراسیون است.

وی طرح دستیابی ایران به تولید سالانه ۵۵ میلیون تن فولاد را بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم پوسکو بتواند با توجه به اعتماد متقابل، در پروژه‌های توسعه به خصوص توسعه ذوب‌آهن اصفهان حضور داشته باشد.

براتی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: کلیه مشکلات مربوط به پروژه آگلومراسیون بررسی و در حال رفع آن هستیم و امید است با کوتاه نمودن زمان راه‌اندازی تاخیرات این پروژه تا حدودی جبران گردد.

براتی بر اهمیت آموزش‌های لازم و همچنین حضور مستمر ناظرین شرکت پوسکو تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال میلادی جاری شاهد راه اندازی آگلومراسیون و اتمام پروژه تاسیسات جانبی طرح توازن باشیم.