گروه بورس کالا- طی روز گذشته ۴ هزار و ۲۵۰ تن سیمان از سوی شرکت سیمان کردستان در رینگ فلزی بورس کالا عرضه و مورد مبادله قرار گرفت. علی شفیعی مدیر فروش سیمان کردستان با بیان مطلب یاد شده گفت: در مبادلات روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه جاری ۴ هزار و ۲۵۰ تن سیمان به دو صورت فله و پاکتی عرضه شد.

وی افزود: در مدت یاد شده هر تن سیمان پوزولانی فله و پاکتی به ترتیب به نرخ ۵۰ و ۵۶ هزار تومان و ۵۰۰ تومان در این رینگ به ثبت رسید.

مدیر فروش سیمان کردستان تصریح کرد: در این مدت، همچنین هر تن سیمان فله و پاکتی تیپ یک به قیمت ۵۱ و ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان بر روی تابلوی رینگ فلزی بورس کالا رفت.

وی خاطرنشان کرد: طی روز گذشته سیمان فله و پاکتی تیپ ۲ نیز به نرخ سیمان پوزولانی در این رینگ عرضه شد.

شفیعی با بیان اینکه به تدریج مشتریان سیمان کردستان برای خرید سیمان مورد نیاز خود به سوی بورس کالا سوق داده خواهند شد، گفت: هم اکنون واسطه گری تنها مشکل برای اجرای این امر است، زیرا که با توجه به فصل تقاضا و وجود دلالان فصلی تمامی مشتریان از بورس کالا خرید نمی کنند.

وی ظرفیت اسمی تولید شرکت سیمان کردستان را سالانه یک میلیون تن برشمرد و افزود: عرضه ۳۵۰۰ تا ۴ هزار تن سیمان به‌صورت هفتگی از برنامه‌های کنونی این شرکت بوده‌است که به قیمت مصوب به فروش می‌رسد که در صورت افزایش تقاضا بر حجم عرضه‌های شرکت افزوده خواهد شد.

مدیر فروش سیمان کردستان عرضه بعدی این شرکت را دوشنبه اول شهریور ماه سال جاری اعلام کرد.