گروه بورس کالا- منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس بیش از ۱/۴ میلیارد دلار سرمایه در بخش صنایع معدنی جذب می‌کند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، این میزان سرمایه، جذب صنایعی همچون فولاد، آلومینیوم، روی و نیز نیروگاه برای تولید برق در منطقه می‌شود.

سرپرست منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اعلام خبر فوق اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی در بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها مشارکت دارند.

به گفته مسعود هندیان، طرح‌هایی نظیر فولاد جنوب کاوه، فولاد صبای خلیج فارس، گندله‌سازی مادکوش، روی بندرعباس و نیز پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسیده‌اند نظیر کارخانه‌های ‌فولاد جنوب، هرمزآل و ‌آلومینیوم المهدی بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه این منطقه به شمار می‌آیند. طوری که فقط این طرح‌ها ۱۰ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد در کشور اضافه می‌کنند.

هندیان افزود: راه‌اندازی پروژه‌های این منطقه، در گام نخست به طور مستقیم بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

سرپرست منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس همچنین درباره افزایش ظرفیت حمل و بارگیری در اسکله این منطقه گفت: تا سال آینده ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی اسکله با رشد ۲ برابری از ۶ میلیون تن فعلی به ۱۲ میلیون تن ارتقا خواهد یافت.

هندیان در عین حال یادآورشد: در سال ۸۸ میزان صادرات و درآمد منطقه ویژه به ترتیب با ۳۶ و ۲۴ درصد همراه شد. در سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تن مواد معدنی و نفتی از این منطقه به خارج کشور صادر شد.