زهرا مسافر- طی مبادلات هفته گذشته شمش فولاد در بازارهای جهانی با رشد قیمت ۳۵ دلاری نسبت به هفته ماقبل از آن عرضه شد. در پی بهبود وضعیت اقتصادی در بازارهای جهانی، قیمت محصولات مختلف از جمله شمش و مقاطع فولادی روند رو به رشدی را آغاز کرده؛ به گونه‌ای که به اعتقاد برخی از کارشناسان موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها ایجاد خواهد شد.

طی هفته‌های اخیر نیز قیمت بیلت و سپس مقاطع فولادی به تدریج افزایش قیمت را تجربه کردند که به دنبال آن در بازار داخلی کشور ما نیز این امر اتفاق افتاد.

طی هفته گذشته به‌رغم کاهش نرخ مقاطع فولادی؛ اما افزایش قیمت شمش فولادی در بازار داخل تداوم داشت. در مبادلات هفته گذشته، شمش فولاد در بازارهای جهانی با رشد ۳۵ دلاری نسبت به هفته ماقبل از آن و به قیمت ۵۹۰ دلار در هر تن مورد مبادله قرار گرفت. در مدت یاد شده، میلگرد نیز در بازارهای جهانی به نرخ ۶۴۰ دلار در هر تن عرضه شد که با افزایش ۳۵ تا ۴۰ دلاری مواجه شد. در این مدت، همچنین شمش فولاد در بنادر شمالی کشور رشد قیمت داشت؛ به گونه‌ای که شمش فولاد ۱۵۰‍×۱۵۰ به نرخ ۶۷۵ تومان، شمش ۱۲۵×۱۲۵ و ۱۰۰×۱۰۰ به قیمت ۶۸۰ تومان در هر کیلو به ثبت رسید. به گفته فعالان بازار، به علت روند کاهشی واردات فولاد به کشور، پیش‌بینی می‌شود که نرخ شمش با افزایش قیمت روبه‌رو شود.