مهر- معاون وزیر نفت با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک با بخش خصوصی برای تعیین قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی، خواستار افزایش ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی با مشارکت انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی شد. عبدالحسین بیات در نشست اعضای انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به ضرورت همگرایی بیشتر بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بخش خصوصی در تعیین و تثبیت قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی گفت: پیشنهاد می‌شود کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان بخش خصوصی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تعیین فرمول قیمت خوراک تشکیل شود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه با تشکیل این کارگروه مشترک امکان اتخاذ موضعی واحد برای تعیین قیمت خوراک تضمین‌کننده رشد آینده صنایع پتروشیمی است، تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایفای نقش در افزایش ظرفیت تولید در واحدهای پتروشیمی است که باید امکان بهره‌برداری حداکثری از سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت پتروشیمی فراهم شود.

محمدحسن پیوندی در ادامه این نشست با تاکید بر اهمیت موضوع تعیین قیمت خوراک به ویژه گاز اتان واحدهای پتروشیمی، اظهار داشت: با تشکیل این انجمن صنفی با حضور بیش از ۳۰ شرکت بزرگ پتروشیمی، نقش بخش خصوصی در اداره مجتمع‌های پتروشیمی و اجرای طرح‌های صنایع پتروشیمی متحول شده و گسترده‌تر از گذشته خواهد بود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی افزود: انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به عنوان بازویی قدرتمند از لحاظ علمی، تخصصی و مالی و با هماهنگی دولت و مجلس در راستای توسعه صنعت پتروشیمی قرار خواهد گرفت.

همچنین عباس شعری‌مقدم، مدیرعامل پتروشیمی آریا ساسول با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در صنایع پتروشیمی، خواستار فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و ایجاد تاسیسات زیربنایی در مناطق ویژه توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه این صنعت شد.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی با یادآوری اینکه بر اساس تصمیم دولت باید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به یک مجموعه حاکمیتی توسعه محور تبدیل شود، خواستار تعیین شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سوی دولت به عنوان تعیین‌کننده قیمت خوراک شد و تبیین کرد: اگر انتظار توسعه صنایع پتروشیمی با ساختار جدید را داریم باید قیمت خوراک هم توسط این مجموعه تعیین شود.

انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به عنوان تشکلی قدرتمند متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی و نیمه‌خصوصی پتروشیمی تشکیل شده که پیش‌بینی می‌شود این مجموعه بتواند در اداره هدفمند مجتمع‌های پتروشیمی و همچنین اجرای طرح‌های آتی صنایع پتروشیمی ایفای نقش کند.