مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت پیشنهادی بیلت صادراتی به خاور دور افزایش یافته و به ۵۵۰ تا ۵۷۰ دلار هر تن

سی اف آر رسیده است. اما واردکنندگان این محصول در این منطقه هنوز خریدی با این قیمت انجام نداده‌اند. تقاضای میلگرد نیز در این منطقه به دلیل فصل باران‌های موسمی پایین است.

قیمت میلگرد در اندونزی در حدود ۶۹۵ تا ۷۰۶ دلارهر تن می‌باشد که در مقایسه با قیمت ۷۲۸ دلار هر تن طی دو هفته گذشته کاهش یافته است. در حال حاضر سطح موجودی انبارها بالا است و تقاضا کاهش یافته است. شروع ماه رمضان از یازدهم ماه آگوست نیز منجر به کاهش فعالیت‌های عمرانی خواهد شد.

میلگرد کلاس ۴۰ در فیلیپین در قیمت ۶۹۲ دلار هر تن معامله می‌شود. با توجه به قیمت کنونی میلگرد، کارخانه‌ها باید بیلت را در قیمت ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار هر تن سی اف آر خریداری کنند تا ضرر نکنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت مورد نظر خریداران در حدود ۵۴۰ دلار هر تن سی اف آر است.

تقاضای میلگرد در تایلند به دلیل فصل باران‌های موسمی و به تعویق افتادن ساخت پروژه‌های ساختمانی پایین است. قیمت پیشنهادی میلگرد نیز در مقایسه با قیمت ۶۰۶ دلار هر تن طی سه هفته گذشته افزایش یافته و به ۶۱۶ تا ۶۲۲ دلار هر تن رسیده است. اما میزان سوددهی کارخانه‌ها با توجه به قیمت کنونی بیلت پایین آمده است. حداکثر قیمت مورد نظر کارخانه‌ها در این کشور برای خرید بیلت ۵۳۵ دلار هر تن می‌باشد.

قیمت میلگرد در ویتنام طی دو هفته گذشته ۱۰ تا ۲۶ دلار هر تن افزایش یافته و به ۶۸۲ تا ۷۰۹ دلار هر تن درب کارخانه همراه با مالیات ارزش افزوده رسیده است. اما از آنجایی که قیمت بیلت در بازار داخلی این کشور ۱۰ تا ۱۶ دلار هر تن کمتر از قیمت وارداتی این محصول می‌باشد، تمایل کارخانه به خرید محصولات مورد نیاز خود، از بازار داخلی بالا است.