گروه بورس کالا- با وجود رشد قیمت محصولات فولادی در معاملات روز یکشنبه در بورس کالا، دیروز هیچ‌یک از تولیدکننده‌ها محصولات خود را در بورس عرضه نکردند. براساس این گزارش، طی معاملات روز یکشنبه علاوه بر محصولات ذوب آهن، دیگر فولادی‌ها از جمله گروه ملی و آذربایجان نیز با رشد قیمت محصولات خود در بورس مواجه شدند، اما با فروکش کردن هیجان‌های موجود در بازار و افت نسبی قیمت‌ها در دو روز اخیر عرضه‌ای در بورس صورت نگرفت.

برخی از فعالان بازار، این کاهش نرخ را به مساله نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان نسبت می‌دهند. برخی نیز نوسان قیمت شمش در بازارهای جهانی را علت تعدیل اندک قیمت‌ها و آرامش بازار می‌دانند. البته به عقیده برخی روند معاملات بازار آهن مجددا با آغاز هفته جدید شروع خواهد شد و قرار داشتن در روزهای پایانی هفته، باعث شده تا حدودی از هیجان معاملات کاسته شود.

گفتنی است؛ دیروز تیرآهن ZAPSIB روسیه با نرخ ۶۸۰ تومان ۱۱ هزار تن عرضه شد که برای آن ۲۲۰ تن تقاضا با نرخ ۵۰۰ تومان در رینگ وارد شد. در نهایت معامله‌ای روی این کالا صورت نگرفت. پودر قراضه آهن فولاد آذربایجان نیز دیروز با نرخ ۲۶۳ ریال عرضه شد که ۳ هزار تن از آن معامله شد.