با اینکه در تعطیلات، فعالیت بازار کمی آرام‌تر شده است، اما همچنان تغییرات عمده و اساسی در بازار به چشم می‌خورد.

به گزارش کارگزاری بانک ملی ایران قیمت بیلت فوب دریای سیاه مانند هفته گذشته در دامنه هر تن ۴۸۵ تا ۵۰۵ دلار آمریکا حفظ شد؛ البته شواهد حاکی از این بود کمی از فعالیت در بازار کاسته شده است. قیمت میلگرد و WR در مقایسه با هفته گذشته به دلیل نبود تقاضا با کاهش بین ۵ تا ۲۵ دلاری (هر تن) مواجه گردید. عرضه میلگرد به طور کلی با قیمت هر تن ۵۱۰ دلار (فوب) انجام می‌شد و وضعیت WR کمی بهتر بود، با این حال دامنه قیمت آن کمی گسترده‌تر و تقریبا در همین سطح (بین ۵۰۵ تا ۵۳۰ دلار) قرار داشت.
در خصوص محصولات فلت ساخته شده اتفاقات جالب‌تری افتاد. تغییر مالکان کارخانجات و فروشندگان کارخانه فولادسازی زاپوریخ استال و کارخانه ایلیچ اوکراینی از موارد بسیار مهمی بودند که تاثیراتی بر بازار گذاشتند.
در خصوص کارخانه ایلیچ همه اطلاعات تقریبا شفاف می‌باشد. قراردادهای (ماه اوت) مربوط به ۲۰ درصد محصول تولید شده با گروه صنعتی مت اینوست منعقد شده است. آنها انتظار دارند تا ماه اکتبر سهم فروش خود را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهند.
در مورد کارخانه ژاپوریخ استال هیچ اطلاعات شفافی نیست.
ضمنا هیچ مظنه ارزان‌قیمتی در بازار نقدی محصولات ایلیچ مشاهده نشده است. اکثر کالاهای اوکراینی در دامنه قیمتی هر تن ۵۳۰ تا ۵۶۰ دلار (فوب) عرضه شده‌اند. قیمت‌گذاری کالاهای روسی متمرکزتر بوده‌اند، به طوری که در دامنه قیمت بین ۵۰۰ تا ۵۸۰ دلار عرضه شده‌اند.
قیمت پیشنهادی محصولات ورق کاملا ثابت بود، فقط قیمت واقعی آن از 600 دلار (هر تن) بالاتر رفت.