گروه بورس کالا-سردار خالدی: رینگ صادراتی بورس کالا با داشتن نوسان طی هفته‌های گذشته، روز گذشته نیز شاهد حجم بالایی از مبادلات نبود. براین اساس دیروز در رینگ صادراتی بورس کالا، در مجموع از ۱۲۰ هزار و ۷۷۰ تن کالای عرضه شده، تنها ۹ هزار و ۷۷۰ تن آن به ارزش ۳ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ دلار به فروش رسید که نسبت به هفته گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بود.

در جلسه معاملاتی محصولات کشاورزی، ۹۵ هزار تن گندم خوراکی و دورم عرضه شد که بالاترین تقاضا از سوی خریدار ۳ هزار تن برای گندم خوراکی بود و همان میزان درخواستی به ارزش ۵۱۴ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد.

معاملات روز گذشته گندم در حالی پیگیری شد که خریداران بازار با افزایش نرخ هر تن این محصول از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی مواجه شدند، به طوری‌که هر تن گندم خوراکی با ۱۷۱ دلار و ۵۰ سنت از سوی خریدار مبادله شد. این در حالی بود که بازار تنها با ۵۰ سنت کاهش قیمت از سوی فروشنده روبه‌رو بود. دلیل اصلی این موضوع از سوی بازار افزایش نرخ محصولات کشاورزی و مواد غذایی در جهان عنوان شده بود که از سوی خریداران، افزایش نرخ محصولات تنها به این دلیل قابل توجیه نیست.اما بیشتر معاملات رینگ صادراتی همانند گذشته اختصاص به دادوستد قیر داشت، که ارزش بازار این محصولات، را به ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۰۰ دلار برای ۶ هزار و ۷۷۰ تن کالای خریداری شده رساند. این در حالی بود که ۲۵ هزار و ۷۷۰ تن انواع قیر از سوی فروشندگان در بازار دیروز عرضه شده بود.

۵ هزار و ۷۷۰ تن قیر ۶۰۷۰ با نرخ هر تن ۳۶۰، ۳۶۵ و ۳۷۰ دلار در بازار مورد دادوستد قرار گرفت که بدون تغییر قیمت از سوی خریدار با همان بالاترین نرخ فروشنده خریداری شد.

یک هزار تن قیر۸۵۱۰۰ هم روز گذشته معامله شد که نرخ محاسبه شده برای هر تن این کالا، ۴۶۰ و ۳۶۰ دلار بود.