گروه بورس کالا- سردار خالدی: ۳ هزار تن سیمان در دومین عرضه رینگ محصولات صنعتی بورس کالا مورد مبادله قرار گرفت. روز گذشته با وجود اینکه مسوولان بورس کالا از عرضه سیمان کردستان در هفته‌های آتی خبر داده بودند، ۳ هزار تن سیمان این شرکت در بازار عرضه شده و به فروش رسید.

ارجمندی، معاون مالی شرکت سیمان کردستان، در خصوص مبادلات روز گذشته اظهار داشت: میزان عرضه سیمان بر اساس سیاست‌های تولیدی و موجودی شرکت صورت می‌گیرد، به همین دلیل میزان عرضه‌ها متفاوت است.

معاون مالی شرکت سیمان کردستان در ادامه با بیان اینکه همه عرضه‌های این شرکت در هفته سپری شده دیروز دادوستد شده، اظهار امیدواری کرد که این عرضه‌ها ادامه خواهد یافت و در هفته پیش رو نیز شرکت این روال را دنبال خواهد کرد.

وی میزان عرضه‌ها از سوی شرکت را در وضعیت کنونی ۳ و ۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: در هفته‌های بعد و با شناخت از روند بازار، شرکت افزایش عرضه‌ها را در دستور کار خواهد داشت.

ارجمندی نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت را منصفانه و کاملا در راستای کمک به حضور خریداران در بازار دانست.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۳ هزار تن سیمان تیپ ۴۲۵-۱ وپوزولانی PB و PL در بازار عرضه شد که همه کالای عرضه شده در بازار با استقبال مشتریان به فروش رسید. این در حالی است که از سوی آگاهان بازار دلیل بی‌خبری و نداشتن روال منظم عرضه در زمان کنونی، به خاطر شناخت بازار و آشنایی خریداران با معاملات این محصول اعلام شده است.

همچنین بازار دیروز سیمان در حالی دومین روز معاملاتی را سپری کرد که پایین‌ترین نرخ عرضه و بالاترین نرخ تقاضا همانند روز اول معاملاتی مثل هم بودند؛ به طوری که نرخ سیمان تیپ یک به صورت پاکتی هر کیلو ۵۷۵ ریال و سیمان پوزولانی فله‌ای هر کیلو ۵۰۰ ریال و سیمان پوزولانی پاکتی هر کیلو ۵۶۵ ریال خرید و فروش شد. دادوستدهای دیروز سیمان به صورت سلف تحویل ۳۱ مرداد ماه و با ارزش یک میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ ریال انجام گرفت.