گروه بورس کالا- سردار خالدی: عرضه شکر روز گذشته به صورت آزمایشی و در حد ۱۰۰ تن در بورس کالا انجام شد و قرار است از روز یکشنبه هفته آینده به صورت رسمی این عرضه، پس از یک وقفه زمانی، دوباره از سر گرفته ‌شود. بر این اساس، روز گذشته، یوسف‌پور، مدیر اداره بازاریابی و فروش شرکت توسعه صنایع نیشکر و صنایع جانبی، درباره این موضوع اظهار داشت: بر اساس توافقاتی که پس از مدت‌ها به دلایلی با بورس کالا قطع شده بود، قرار است که اولین عرضه نقدی و سلف شکر ظرف هفته جاری به صورت آزمایشی و در حد ۱۰۰ تن انجام گیرد تا در هفته‌های آینده، شرکت عرضه دوباره این محصول را از سر بگیرد.

وی درباره مکانیزم قیمت هر تن شکر معامله شده در بورس کالا گفت: نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت متناسب با در نظر گرفتن هزینه‌ها و وضعیت قیمت در بازارهای داخلی انجام می‌گیرد، به همین خاطر ممکن است نرخ‌ها در هر هفته متفاوت باشد، هر چند که پیش‌بینی ما با توجه به وضعیت بازار حاکی از کاهش قیمت‌ها است.

یوسف‌پور در ادامه افزود: همچنین میزان عرضه در بورس نیز بر اساس موجودی شرکت صورت می‌گیرد که با توجه به محدودیت در موجودی، عرضه شکر نیز در بورس با محدودیت مواجه می‌شود، هر چند که با این وجود عرضه‌ها انجام خواهد شد و تا زمان بهره‌برداری که مهر ماه است شرکت به دنبال سنجش بازار است.

مدیر اداره بازاریابی و فروش شرکت توسعه صنایع شکر و صنایع‌ جانبی تصریح کرد: به دلیل تغییرات و سیاست‌های انجام شده از سوی شرکت و مشکلاتی که در پی عرضه شکر در بورس کالا به‌وجود آمده بود، تصمیم گرفتیم که عرضه آن را با تاخیر انجام دهیم. از سوی دیگر عدم استقبال از این عرضه هم در این باره بی‌تاثیر نبود.یوسف‌پور در ادامه با بیان اینکه راهکارهایی که دوستان برای تسهیل عرضه این محصول در بورس در نظر گرفته‌اند که با توجه به انجام این امور ما خواهیم توانست عرضه را دوباره از سرگیریم، گفت: حل مشکلات اجرایی عرضه شکر و ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده عرضه دوباره را سبب شده است.

همچنین عباس بنازاده، مدیر توسعه بازار، نیز درباره عرضه محصول شکر به صورت آزمایشی در ظرف هفته جاری افزود: دیروز عرضه شکر در بازار انجام گرفت و در هفته‌های آینده به صورت رسمی این عرضه دنبال می‌شود.بنازاده از عرضه شکر در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در تالار داخلی محصولات کشاورزی بورس کالا در هفته‌های آینده خبر داد.