تولید فولاد آمریکا باز هم کاهش یافت

مرکز خدمات فولاد ایران- برای دومین هفته متوالی تولید فولاد سازان آمریکایی روندی نزولی داشته است. در هفته منتهی به ۱۰ جولای فولاد سازان این کشور یک میلیون و ۷۵۰ هزار شورت تن تولید داشتند و نرخ بهره‌وری آنها ۴/۷۲ درصد بوده است.

میزان تولید ۸/۱ درصد نسبت به قبل کاهش داشته. ظاهرا ایالت ایندیانا بیشترین کاهش تولید را داشته که از ۴۴۱ هزار شورت تن به ۴۰۸ هزار شورت تن رسید. هفته گذشته جنوب آمریکا ۱۸ هزار شورت تن افت در تولید داشته و میزان تولید کارخانه‌ها ۵۶۸ هزار شورت تن بوده است.

در شمال شرق این کشور میزان تولید فولاد رشد ۱۰ درصدی را نسبت به هفته قبل تجربه کرده که به ۱۲۲ هزار شورت تن رسید.

کاهش تقاضای میلگرد در مصر

میزان تقاضای میلگرد در مصر کاهش یافته و قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها به ۵۹۶ دلار هر تن رسیده است که ۱۷ دلار و ۵۰ سنت هر تن کمتر از قیمت درب کارخانه این محصول در مصر می‌باشد. در این میان قیمت پیشنهادی میلگرد برخی از کارخانه‌ها در بازار نقدی به ۵۷۹ دلار هر تن نیز رسیده است.

روند آینده بازار مصر مشخص نیست و احتمال افزایش تقاضا تا پایان ماه رمضان در این کشور ضعیف است. کاهش قیمت سنگ‌آهن و رشد قیمت قراضه پیش‌بینی روند آینده قیمت‌ها را دشوار کرده است. در این میان برخی با اشاره به کاهش قیمت سنگ آهن پیش‌بینی می‌کنند که قیمت میلگرد نیز در آینده پایین بیاید. این در حالی است که عده‌ای بر این باورند که قیمت میلگرد در آینده با توجه به افزایش قیمت قراضه، بالا خواهد رفت.

در کل پیش‌بینی می‌شود که قیمت میلگرد در ماه آگوست در مصر کاهش یابد. تاثیر افزایش قیمت قراضه بر بازار میلگرد در مصر و خاورمیانه در طولانی مدت مشخص خواهد شد.

کاهش قیمت میلگرد در چین

کارخانه شاگانگ قیمت میلگرد خود برای تحویل در اواسط ماه جولای را ۷ دلار هر تن کاهش داده است. به دنبال این امر قیمت میلگرد قطر ۱۶ تا ۲۵ میلیمتر این کارخانه به ۵۶۷ دلار هر تن همراه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده رسیده است. قیمت میلگرد قطر ۵/۶ میلیمتر این کارخانه نیز با افتی ۲۹ دلاری در هر تن به ۵۹۱ دلار هر تن رسیده است. قیمت میلگرد قطر ۱۶ تا ۲۵ میلیمتر کارخانه شاگانگ در هانگژو تغییری را در مقایسه با جمعه گذشته نشان نمی‌دهد و در قیمت ۵۶۰ دلار هر تن همراه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده ثابت است. قیمت همین محصول کارخانه‌های طراز دو در بازار شانگهای نیز نسبت به قیمت ۵۴۳ تا ۵۴۵ دلار هر تن در روز سه‌شنبه گذشته کاهش یافته و به ۵۳۲ تا ۵۳۵ دلار هر تن رسیده است.