گروه بورس کالا- سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ۷ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق می‌سازد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، احمدعلی هراتی‌نیک رییس هیات عامل ایمیدرو در نشستی که با حضور مسوولان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: ایمیدرو با هدف ایجاد زیرساخت‌های توسعه در مناطق محروم درصدد است این نیروگاه‌ها را در نقاط مختلف کشور ایجاد کند تا امکان حضور بخش خصوصی در طرح‌های صنعتی و معدنی فراهم شود.

وی افزود: ایدرو قرار است نام سازندگان نیروگاه‌ها را معرفی و مشخصات فنی آنها را به ایمیدرو اعلام کند تا نسبت به انعقاد قرارداد اقدام شود.

رییس هیات‌عامل ایمیدرو با اشاره به میزان ذخیره بوکسیت در معادن استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: اکتشافات ایمیدرو در معادن این استان‌ حاکی از ذخیره قطعی ۷۵۰ تا ۹۰۰ هزار تنی بوکسیت است.

وی افزود: ایمیدرو همچنان اکتشافات معادن این استان را پیگیری می‌کند.

هراتی‌نیک گفت: پس از انجام بررسی‌های لازم انتقال این میزان ذخیره به کارخانه تولید آلومینای جاجرم فراهم شده یا اینکه صدور مجوز احداث کارخانه تولید آلومینا توسط بخش خصوصی آزاد خواهد شد.

همچنین رییس هیات عامل ایمیدرو در جریان بازدید از شرکت فولاد بویر صنعت با بیان اینکه هم‌اکنون بخش خصوصی بیش از ۶۰ واحد فولادی فعال در کشور دارد، گفت: واقعیت این است که تنها با تولید می‌توان کشور را نجات داد.

وی افزود: متاسفانه بخش خصوصی در کشور به سرمایه‌گذاری در بخش تولید رغبت کمتری نشان می‌دهد، طوری که تعداد کسانی که سرمایه‌گذاری خود را در بخش ساختمان‌سازی هزینه می‌کنند، بسیار بیشتر از فعالان بخش تولید است. هراتی با اشاره به اینکه ما باید برای توسعه کشور و ایجاد اشتغال، واحدهای فولادی بخش خصوصی را مورد حمایت قرار دهیم، اظهار داشت: در حال حاضر مشکلاتی در مسیر تولید نظیر قانون کار، مسائل زیربنایی نظیر آب، برق، گاز و غیره وجود دارد که دولت در حال رفع آنها است.

وی افزود: واحد فولادسازی بویرصنعت از نظر دانش فنی و مالی از حمایت برخوردار بوده است و در حال حاضر نیز این سازمان، سنگ‌آهن مورد نیاز این شرکت را تا ۳۰۰ هزار تن می‌تواند تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: ادامه حیات واحدهای فولادسازی تنها با توسعه آنها امکان‌پذیر است. هراتی‌نیک گفت: خوشبختانه به دلیل فعالیت واحدهای نوردی در کشور مشکلی در فروش شمش فولاد وجود ندارد.