گروه بورس کالا- توقف عرضه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی را با مشکل در تهیه مواد اولیه روبه‌رو کرده است. سیدعبدالرسول عدنانی، رییس هیات‌مدیره سندیکای تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان مطلب فوق به «دنیای‌اقتصاد» گفت: تولید‌کنندگان لوله و پروفیل و در واقع اعضای سندیکا از تیر ماه با کمبود شدید مواد اولیه مواجه خواهند بود. وی ادامه داد: اختلاف نظر بین بورس کالا و فولاد مبارکه که منجر به عدم عرضه محصولات فولادی این شرکت شده باعث شده تا تولید‌کنندگان لوله و پروفیل نتوانند مواد اولیه خود را با قیمت روز از مجتمع فولاد مبارکه خریداری کنند.

عدنانی تاکید کرد: امیدواریم با حمایت مسوولان، مشکل عرضه محصولات فولاد مبارکه حل شود.

وی همچنین افزود: تولید‌کنندگان لوله و پروفیل به دلیل جلوگیری از دلال‌بازی و ایجاد قیمت‌های کاذب خواستار عرضه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا و به تولید‌کنندگان هستند. تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی همچنین در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار دخالت دولت برای حل مشکل عرضه فولاد مبارکه در بورس کالا شدند. متن نامه در پی می‌آید: «روند تولید محصولات لوله و پروفیل فولادی در کشور به دنبال توقف و عدم عرضه مواد اولیه این محصولات (شامل انواع مقاطع ورق فولادی) در بورس کالا به دلیل اختلاف‌نظر فی‌مابین شرکت بورس کالا و مجتمع فولاد مبارکه (تنها عرضه‌کننده ورق فولادی کشور) دچار اختلال جدی گشته و در صورت استمرار این وضعیت به مرحله بحرانی با آثاری چون تعطیلی کارخانجات، بیکاری کارگران، گرانی کاذب نرخ محصولات، تشدید واسطه‌گری و دلالی، ظرف ماه آینده وارد خواهد شد.

بنابراین مستدعی است که با اتخاذ تدابیر عاجل دستورات مقتضی جهت عرضه مجدد محصولات ورق فولادی توسط فولاد مبارکه در بورس کالا صادر شود تا ضمن اصلاح ضوابط جاری در بورس یاد شده تسهیلات و حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان واقعی تعیین شده و به مبادی مربوطه ابلاغ شود.»