ایسنا- برخی بانک‌ها به بانک مرکزی تقاضا دادند که آمادگی عرضه سکه را در بورس دارند که اگر بانک مرکزی با عاملیت آنها موافقت کند، این بانک‌ها می‌توانند موازی با بانک کارگشایی سکه در بورس عرضه کنند. علی‌اکبر هاشمیان، مدیرعامل شرکت بورس کالا، درباره آخرین وضعیت عرضه نقدی سکه طلا در بورس اظهار کرد: بانک مرکزی کتبا با عرضه سکه طلا در بورس کالا موافقت کرده است و در نامه‌ای که رییس کل بانک مرکزی (بهمنی) به رییس سازمان بورس ارائه کرده، عنوان شده است که به زودی و در آینده نزدیک سکه در بورس عرضه می‌شود، لذا مخالفت خاصی در این زمینه نیست و باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی در خصوص مخالفت بانک کارگشایی با عرضه سکه در بورس گفت: ما با بانک کارگشایی کاری نداریم و این بانک عرضه خود را انجام می‌دهد؛ ولی بانک‌هایی که در حال حاضر سکه معامله می‌کنند می‌توانند واسط این کار قرار بگیرند، به طوری که از بانک مرکزی سکه گرفته و در بورس عرضه کنند و بورس کالا آمادگی انجام این کار را دارد.

هاشمیان با تاکید بر اینکه بورس کالا با بانک کارگشایی دعوا و مشکلی ندارد، تصریح کرد: برخی بانک‌ها هستند که به بانک مرکزی تقاضا دادند که آمادگی عرضه سکه را در بورس دارند که اگر بانک مرکزی با عاملیت آنها موافقت کند، آنها می‌توانند موازی با بانک کارگشایی سکه در بورس عرضه کنند.