مرکز خدمات فولاد ایران- قیمت ورق گالوانیزه در بازار داخلی چین طی هفته گذشته کاهش یافت. پایین بودن میزان تقاضای ورق در بخش خودروسازی و لوازم خانگی نیز به افت بیشتر قیمت این محصول در بازار کمک خواهد کرد. در حال حاضر قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه ضخامت یک میلیمتر در بازار شانگهای ۷۳۲ تا ۷۴۷ دلار در هر تن همراه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده است که در مقایسه با اواسط ماه مه ۴۴ دلار در هر تن کاهش یافته است. قیمت پیشنهادی ورق گالوانیزه در شهر تیانجین نیز با افتی ۴۴ دلاری در هر تن در مقایسه با اواسط ماه مه به ۷۶۱ تا ۷۷۶ دلار در هر تن همراه با مالیات ارزش افزوده رسیده است.حجم معاملات ورق در چین بسیار کاهش یافته است. در صورتی‌که روند نزولی قیمت ورق سرد در این کشور متوقف نشود، قیمت ورق گالوانیزه نیز کاهش خواهد یافت.

با توجه به احتمال کاهش میزان تقاضای ورق بخش خودروسازی و لوازم خانگی طی چند ماه آینده، پیش‌بینی می‌شود که بازار ورق سرد و ورق گالوانیزه طی فصل سوم سال راکد باشد.

کارخانه بائو استیل قیمت ورق گالوانیزه خود برای تحویل در ماه جولای را ۸۸ تا ۱۱۷ دلار در هر تن کاهش داده است. به دنبال این امر احتمال کاهش قیمت محصولات کارخانه‌های دیگر از جمله آنشان و ووهان استیل نیز در بازار وجود دارد.