گروه بورس کالا - سردار خالدی: در جلسه روز چهارشنبه با توافق حاصل شده بین شرکت بورس کالا و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در رابطه با طرح ادعای ضرر و زیان یکی از مشتریان و ممانعت از عرضه‌های این شرکت، مقرر شد طی چند روز آینده مشکلات مربوط به این موضوع حل شود. ماجرا از این قرار بود که دیروز در خروجی یکی از خبرگزاری‌ها خبری با این عنوان آمده بود که «از عرضه محصولات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی جلوگیری به عمل می‌آید»، به همین خاطر خبرنگار دنیای‌اقتصاد برای صحت و سقم این موضوع با مسوول رسیدگی به شکایات بورس کالا گفت‌وگویی کوتاه را در این زمینه به انجام رساند.

حسین خاک، مسوول رسیدگی به شکایات بورس کالا، در این گفت‌وگو با بیان اینکه مکاتبات اداری سازمان بورس و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی در این راستا صورت گرفته و مشکل جدی در این بین وجود ندارد، گفت: ماجرا از آنجا شروع شد که با اشتباه یکی از کارکنان بنادر یکی از شهرستان‌های جنوبی یک هزار و ۲۰۰ تن میلگرد چینی از طریق بورس کالا به جای یک هزار و ۲۰۰ تن میلگرد وارداتی از عربستان تحویل یکی از مشتریان شد.

مسوول رسیدگی به شکایات بورس در ادامه اظهار داشت: بر اساس اشتباه صورت گرفته و طرح ادعای ضرر و زیان از سوی خریدار، قرار شد تا مابه‌التفاوت نرخ میلگردها، محاسبه و به حساب خریدار واریز شود تا نامبرده از طرح شکایت خودداری کند که متاسفانه روال طولانی مدت آن طی یک ماه اخیر سبب سوءتفاهماتی شد که در نهایت در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته با شرکت بازرگانی و مکاتبه احمدی ابهری، معاونت شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، قرار براین شد طی چند روز آینده مساله رفع و روال عادی به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بورس ملزم به دفاع از حقوق طرفین است تا تعهدات به موقع انجام شود، افزود: در صورتجلسه اخیر و مکاتبات سازمان بورس کالا و شرکت بازرگانی تخصصی دولتی بر رضایت مشتری و بازپرداخت ضرر و زیان تاکید شده است که همین نشان از آن دارد مشکلی وجود نخواهد داشت، هرچند که در صورت عدم رعایت تعهدات شرکت بازرگانی در رابطه با این موضوع و ضایع شدن حقوق مشتری، در نهایت عرضه محصولات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در بورس کالا با مشکل مواجه خواهد شد.

این در حالی است که دیروز خبرگزاری موج در گفت‌وگویی با یکی از فعالان بورس که اسمش را فاش نکرده، تاخیر در عدم انجام تعهدات از سوی فروشنده میلگرد چینی را منجر به جلوگیری از تمامی عرضه‌های کالایی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اعم از فلزی، کشاورزی (گندم) و ... در بورس کالا دانسته بود. همچنین براساس خبر تنظیمی این خبرگزاری این فعال بورس گفته بود به زودی نماد معاملاتی کارگزاری فعال با این شرکت نیز به منظور اخذ رضایت کتبی متوقف می‌شود.