فارس- مدیر امور ناظرین و تالارهای شرکت بورس کالا با اشاره به اینکه تمایلی به ایجاد محدودیت برای خریداران و فروشندگان ندارد، گفت: بورس کالا فضایی کاملا شفاف و قانونمند را برای خریداران و فروشندگان فراهم کرده و مشتریان بورس باید از این شرایط استفاده کنند. محمود غفاری در پاسخ به برخی مطالب مطرح شده مبنی بر عدم حمایت بورس کالا از خریداران گفت: گاهی اوقات خریداری که کالای خود را به موقع تحویل نگرفته برای حفظ روابط بلندمدت خود با فروشنده، از حق و امکانی که بورس برای آنها فراهم کرده و از امکان جریمه فروشنده استفاده نمی‌کند، بنابراین در این شرایط مسوولیتی متوجه بورس نیست. وی افزود: بورس کالا موظف است فضایی شفاف و قانونمند برای خریداران و فروشندگان فراهم کند تا آنها بتوانند با آرامش به معامله بپردازند که وجود قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های گوناگون و ضمانت‌های لازم اجرایی گواه این مدعاست، اما اگر خریدار یا فروشنده‌ای نمی‌خواهد از این فرصت استفاده کند، ما نمی‌توانیم دنبال او برویم و به او اصرار کنیم.

غفاری تاکید کرد: بورس کالا با پشتوانه قوانین متقن و ضمانت‌نامه‌هایی که از خریداران و فروشندگان دریافت می‌کند، آمادگی حمایت کامل از مشتریان خود را دارد و کافی است آنها بخواهند از این حمایت‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات بهره‌مند شوند. وی در پاسخ به ادعای اعلام عرضه کالاها در همان روز عرضه گفت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد و تاکنون سابقه نداشته اطلاع‌رسانی کالایی که قرار است در یک روز عرضه شود صبح همان روز اعلام شود.

غفاری تصریح کرد: بورس کالای ایران خود را موظف می‌داند کلیه عرضه‌ها را تا پایان روز کاری قبل اطلاع‌رسانی کند و تاکنون نیز به همین منوال عمل کرده است.

مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالا در خصوص اعمال شرایط ویژه خلاف بازار رقابتی در بازار نیز گفت: دخالت‌های مقطعی در مکانیسم بازار از مواردی است که ما خودمان هم نسبت به آن انتقاد داریم و بارها این مساله را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: بورس کالا همواره از رقابتی‌تر شدن شرایط استقبال کرده و تمایل ندارد که هیچ محدودیتی در مقابل رقابت آزاد خریداران و فروشندگان ایجاد شود.