گروه بورس کالا- میزان اکتشاف مواد معدنی در شرکت‌‌های تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران طی برنامه چهارم توسعه از مرز ۲ میلیارد تن عبور کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ در برنامه ۵ ساله ۸۴ تا سال گذشته ۵۰ طرح اکتشافی به اتمام رسید که به ترتیب سنگ آهن، ‌مس، زغال‌سنگ و طلا در جایگاه اول تا چهارم قرار گرفتند و پس از آن‌‌ها نیز تیتانیوم رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

در این میان ۹ پروژه به سنگ آهن، ‌۷ طرح به مس و ۶ پروژه به زغال‌سنگ اختصاص یافت، طوری که ۹۳۶ میلیون تن از ذخایر جدید مربوط به سنگ آهن ،‌۸۳۷ میلیون تن متعلق به مس، ۱۰۵ میلیون تن به اکتشاف زغال‌سنگ و ۴۷۰ هزار تن نیز به طلا اختصاص یافت. همچنین سهم تیتانیوم از اکتشافات معدنی به ۶۵ میلیون تن رسید. در همین حال، ۲۱۸ میلیون تن از نتایج اکتشاف در شرکت‌‌های تابعه این سازمان مربوط به مواد معدنی دیگر همچون سرب و روی، ‌پتاس و آنتیموان است. ایمیدرو همچنین بخش دیگری از فعالیت‌‌های خود در حوزه اکتشاف را به ارائه تسهیلات به بخش خصوصی اختصاص داد، به گونه‌ای که ۲۶ پروژه مشمول دریافت تسهیلات شدند. علاوه بر این ۱۳ طرح اکتشافی فارغ‌التحصیلان جوان نیز مورد حمایت این سازمان قرارگرفتند.