گروه بورس کالا- روند نزولی نرخ محصولات پتروشیمی‌ در بازار داخلی ادامه‌دار شد، اما نرخ pvc نسبت به روز گذشته روند ثابتی داشت.

گفته می‌شود بازار داخلی pvc دچار رکود شده است. آگاهان بازار پیش‌بینی می‌کنند به دلیل عدم نقدینگی، وضعیت بازار pvc در آینده آشفته‌تر شود.
در این روز همچنین نرخ جوش شیرین 10 تومان در بازار داخلی ارزان تر شد. به گفته آگاهان بازار هم‌اکنون پتروشیمی شیراز 60 تن جوش شیرین در ماه تولید می‌کند که 40 تن از آن پاسخگوی نیاز داخل کشور است و به این ترتیب نیاز به صادرات این کالا به زودی احساس خواهد شد؛ چرا که انبار پتروشیمی شیراز با وجود تولیدات بسیار این مجتمع پر شده است و به این ترتیب با نگهداری این کالا، ممکن است از کیفیت آن کاسته شود.
گفته می‌شود پتروشیمی شیراز نیز مایل به صادرات این کالا به کشورهای دیگر است، اما این کالا در ایران کد صادراتی ندارد و به همین دلیل صادرات آن جدی گرفته نمی‌شود.
البته برخی از فعالان بازار، نیز دلیل اصلی فروش اندک جوش‌شیرین در بورس کالا را تفاوت 100 تومانی نرخ این کالا در بازار داخلی و جهانی می‌دانند. به گفته آنها نرخ داخلی جوش شیرین 100 تومان گران‌تر از نرخ جهانی آن است.
آگاهان بازار پیش‌بینی می‌کنند که نرخ جوش شیرین در عرضه‌های این هفته بورس کالا بار دیگر با کاهش روبه‌رو شود؛ چرا که عرضه آن ۱۵۰۰ تن عنوان شده است.
گفته می‌شود در این روز خط تولید کربنات سدیم سبک با وجود 1000 تن بدهکاری به خریداران از کار افتاده است و پتروشیمی شیراز اقدام به تولید کربنات سدیم سنگین کرده است.