خبرگزاری موج - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن خواست تا محدودیت‌های عرضه‌های فولاد مبارکه در بورس کالا رفع شود. محمد رجایی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نامه‌ای به «محمدمسعود سمیعی‌نژاد»، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن پیش‌بینی کرد: با توجه به کاهش قیمت‌های جهانی محصولات گرم فولادی، واردات محصولات گرم فولادی طی چند ماه آینده افزایش می‌یابد.

وی بر اساس وضع متعادل عرضه و تقاضا در بازار داخلی، کاهش محسوس حجم خرید توسط مصرف‌کنندگان محصولات گرم نوردیده و همچنین روند واردات محصولات گرم فولادی، به «سمیعی‌نژاد» پیشنهاد داد تا شرایط عرضه فولادمبارکه در بورس کالا همانند گذشته به روال عادی بازگردد و محدودیت‌های اعلام شده قبلی در بورس کالا به منظور تامین نقدینگی لازم شرکت در عرضه‌های بعدی مرتفع شود.رجایی در نامه خود به سمیعی‌نژاد یادآور شده است که به دنبال ارائه تسهیلات مدت دار ارزان قیمت توسط بانک‌های داخلی به واردکنندگان، واردات محصولات گرم نوردیده طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل از افزایش ۴۵ درصدی برخوردار شده است.

بر اساس این گزارش، فقط واردات محصولات سرد فولادی طی فروردین ماه سال ۸۹ نسبت به مدت مشابه سال۸۸، از افت ۳۳ درصدی برخوردار بوده است.