عرضه گندم صادراتی به امروز موکول شد

گروه بورس کالا- سردار خالدی: گندم صادراتی (خوراکی و دوروم) امروز (چهارشنبه) در رینگ صادراتی بورس کالا به جای روز سه‌شنبه (دیروز)عرضه می‌شود. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، روز گذشته به دلیل تعطیلی رسمی وسط هفته (دوشنبه) گندم صادراتی عرضه نشد، عباس بنازاده، مدیر توسعه بورس کالا، در همین راستا، با بیان اینکه مشکل خاصی در رینگ صادراتی برای عرضه گندم وجود نداشته، اظهار داشت: به دلیل اینکه عرضه گندم صادراتی باید سه روز قبل از دادوستد اعلام شود و از سوی بورس کالا این اعلام روز شنبه بود و روز دوشنبه نیز تعطیل رسمی بود، به همین دلیل عرضه‌های این محصول به امروز موکول شد.

وی در ادامه افزود: در رینگ صادراتی امروز، هم گندم صادراتی خوراکی و هم گندم صادراتی دوروم عرضه و بسته به نظر معامله‌گران، دادوستدها پیگیری می‌شود.

اما دیروز با وجود نبود عرضه گندم صادراتی در بورس کالا، در پایان معاملات از مجموع عرضه‌های گروه معاملاتی قیر و گروه معاملاتی شیمیایی، تنها گروه معاملاتی قیر مورد دادو‌ستد قرار گرفت، به طوری که از ۳۰ هزار و ۶۰۰ تن قیر عرضه شده، ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن درخواست شد که معامله‌گران تنها ۱۳ هزار و۶۰۰ تن تقاضای مورد نیاز را به ارزش ۵میلیون و ۱۶۱ هزار دلار خریداری کردند.

همچنین از گروه معاملاتی شیمیایی نیز حلال۴۰۴،۱۰۰۰تن تقاضا داشت که به دلیل نرسیدن به قیمت توافقی از سوی خریدار و فروشنده معامله‌ای در این گروه صورت نگرفت و در مجموع بازار به همان میزان قیر معامله شده بسنده کرد.