ایمیدرو- مدیرعامل مجتمع معدنی سرب نخلک از افزایش ۴۰۰ هزار تنی ذخیره قطعی این معدن تا سه سال آینده

خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، فرهاد حسینی خالدی با اعلام این مطلب افزود: طرح بازگشایی «افق ۲۴۰-» توسط پیمانکار، از اردیبهشت جاری اجرایی می‌شود که به تبع آن، علاوه بر افزایش ذخیره قطعی معدن،

۱۵ سال به عمر آن نیز افزوده خواهد شد. وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را حدود ۴ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در حال حاضر، ذخیره قطعی معدن نخلک حدود۱۲۰ هزار تن است که طی چهار سال آینده به پایان می‌رسد. مدیرعامل مجتمع معدنی سرب نخلک با اشاره به برنامه افزایش تولید این کارخانه در سال جاری اظهار داشت: تمهیداتی اندیشیده شده تا با بهره‌گیری از میزهای خاکشویی، عمل جداسازی باطله از مواد معدنی انجام و در نتیجه، کنسانتره سرب تولید شود. وی ادامه داد: از این رو، باطله تولید شده از میزهای خاکشویی به عنوان ماده اولیه کارخانه فرآوری سرب مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حسینی خالدی خاطرنشان کرد: از جمله مزیت‌های سرب تولیدی این مجتمع، خوش ذوب بودن و نیز برخورداری از درصد بالای نقره (۴۵۰ گرم در تن) است.

مجتمع معدنی سرب نخلک واقع در ۴۶ کیلومتری شمال شرق انارک استان اصفهان قرار دارد و از قدیمی‌ترین معادن سرب کشور محسوب می‌شود.